Domino’s Pizza opent 20 bijkomende vestigingen in België

Shutterstock.com

Domino’s België wil in de eerste helft van dit jaar 20 nieuwe filialen openen. Daarmee speelt de keten in op de groeiende vraag naar bezorgmaaltijden. Het bedrijf neemt ook initiatieven om de duurzaamheid te vergroten.

 

Meer bezorgbestellingen

In de afgelopen zes maanden groeide de omzet van Domino's Pizza Enterprises Limited, moederorganisatie van Domino’s Pizza The Netherlands (waaronder ook België valt), in Europa met 13,8% tot 435,7 miljoen euro. De brutobedrijfswinst steeg in dezelfde periode zelfs met ruim 18% naar 72,2 miljoen euro. Vooral het aantal bezorgbestellingen nam spectaculair toe.

 

Ook in België was er onder invloed van de coronacrisis sprake van een verschuiving in het bestelgedrag, zegt Ringo Joannes, CEO Domino’s Pizza België. “In vergelijking met andere Europese landen, kwam een groot deel (50%) van onze omzet voor corona uit afhaalbestellingen. Op dit moment is 80% van de online orders voor bezorging.” De topman verwacht dat het percentage ook na corona hoog zal blijven. “Daarom openen we een recordaantal winkels in de eerste helft van 2021.”

 

Duurzame groei

De nieuwe vestigingen moeten de gemiddelde bezorgtijd, die momenteel 9 minuten bedraagt vanaf het moment dat de pizza uit de oven komt, nog verder doen dalen. Het stelt de pizzaketen ook in staat om duurzamer en veiliger te leveren.

 

Duurzaamheid wordt overigens steeds belangrijker voor het bedrijf, geeft Joannes aan. “Corona heeft ons extra doen beseffen dat het een voorrecht was om open te mogen blijven. Groei is belangrijk, maar belangrijker nog is het investeren in mens, milieu en maatschappij.” Domino’s neemt de komende jaren dan ook diverse duurzame initiatieven zoals de vergroening van het voertuigenpark. De keten wil vanaf 2026 uitsluitend elektrisch bezorgen, vandaag is dat 70%.

 

Ook op vlak van dierenwelzijn boekt het bedrijf vooruitgang. De retailer tekende een Europees partnership met Compassion in World Farming en het Better Chicken Commitment. Daarnaast wil Domino’s zijn klanten in de toekomst meer gezonde opties, zoals salades, en vegetarische pizza’s aanbieden.