Domino’s Pizza wil snel naar 100 Belgische vestigingen | RetailDetail

Domino’s Pizza wil snel naar 100 Belgische vestigingen

Domino’s Pizza wil snel naar 100 Belgische vestigingen

Digitale groei, productinnovaties en een sterke expansie hebben het voorbije halfjaar gezorgd voor een recordgroei bij Domino's Pizza. Ook in ons land, waar de masterfranchisenemer de komende vijf à zes jaar het aantal vestigingen wil verviervoudigen.

100 vestigingen tegen 2020

Domino's Pizza telt in ons land 26 vestigingen, waarvan er vijf pas het voorbije halfjaar bijkwamen. Directeur André ten Wolde mikt op tien nieuwe verkooppunten per jaar, want "steeds meer Belgen willen hun pizza bij Domino's bestellen", zo merkt hij. Dat bestellen belooft overigens nog makkelijker te worden, want nu maandag lanceert de groep ook een app voor smartphones en tablets.

 

"In België bezorgen we gemiddeld binnen 30 minuten na ontvangst van de bestelling de pizza's stomend heet aan de deur. Die pizza wordt onmiddellijk na ontvangst van de order gemaakt met uitsluitend verse ingrediënten. De klant heeft de complete controle over zijn bestelling: van de ingrediënten op zijn pizza tot de extra's en de bezorging die live te volgen is via de pizzatracker", verklaart ten Wolde het succes.

 

Domino's Pizza wil in ons land doorgroeien naar honderd vestigingen, en dat "binnen de vijf tot zes jaar". Daartoe zoekt de groep nieuwe ondernemers: "Veel van onze franchisenemers begonnen ooit als pizzakoerier en komen dus uit ons eigen systeem, maar nieuwe mensen zijn straks hard nodig", aldus de topman.

 

44% meer winst

Domino's Pizza maakt in ons land sinds april 2006 deel uit van Domino's Pizza Enterprises. Behalve voor ons land is die Australisch beursgenoteerde groep ook de masterfranchisenemer voor het pizzamerk in Australië, Nieuw Zeeland, Frankrijk, Japan en Nederland. Goed voor een totaal van 1.435 vestigingen (volgend weekend opent de 160ste Domino's Pizza in Nederland) en ruim 20.000 medewerkers.

 

Het voorbije half jaar zag de Australische masterfranchisehouder zijn omzet net geen 30% stijgen tot 346,6 miljoen Australische dollar (zo'n 238 miljoen euro) en zijn nettowinst zelfs met 44,2% groeien tot 29,1 miljoen dollar (20 miljoen euro).

 

Wereldwijd (inclusief andere franchisenemers dus) heeft Domino's Pizza ruim 11.000 vestigingen in meer dan zeventig landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.