Domino’s Pizza wil snel naar 100 Belgische vestigingen

Domino’s Pizza wil snel naar 100 Belgische vestigingen

Digitale groei, productinnovaties en een sterke expansie hebben het voorbije halfjaar gezorgd voor een recordgroei bij Domino's Pizza. Ook in ons land, waar de masterfranchisenemer de komende vijf à zes jaar het aantal vestigingen wil verviervoudigen.

100 vestigingen tegen 2020

Domino's Pizza telt in ons land 26 vestigingen, waarvan er vijf pas het voorbije halfjaar bijkwamen. Directeur André ten Wolde mikt op tien nieuwe verkooppunten per jaar, want "steeds meer Belgen willen hun pizza bij Domino's bestellen", zo merkt hij. Dat bestellen belooft overigens nog makkelijker te worden, want nu maandag lanceert de groep ook een app voor smartphones en tablets.

 

"In België bezorgen we gemiddeld binnen 30 minuten na ontvangst van de bestelling de pizza's stomend heet aan de deur. Die pizza wordt onmiddellijk na ontvangst van de order gemaakt met uitsluitend verse ingrediënten. De klant heeft de complete controle over zijn bestelling: van de ingrediënten op zijn pizza tot de extra's en de bezorging die live te volgen is via de pizzatracker", verklaart ten Wolde het succes.

 

Domino's Pizza wil in ons land doorgroeien naar honderd vestigingen, en dat "binnen de vijf tot zes jaar". Daartoe zoekt de groep nieuwe ondernemers: "Veel van onze franchisenemers begonnen ooit als pizzakoerier en komen dus uit ons eigen systeem, maar nieuwe mensen zijn straks hard nodig", aldus de topman.

 

44% meer winst

Domino's Pizza maakt in ons land sinds april 2006 deel uit van Domino's Pizza Enterprises. Behalve voor ons land is die Australisch beursgenoteerde groep ook de masterfranchisenemer voor het pizzamerk in Australië, Nieuw Zeeland, Frankrijk, Japan en Nederland. Goed voor een totaal van 1.435 vestigingen (volgend weekend opent de 160ste Domino's Pizza in Nederland) en ruim 20.000 medewerkers.

 

Het voorbije half jaar zag de Australische masterfranchisehouder zijn omzet net geen 30% stijgen tot 346,6 miljoen Australische dollar (zo'n 238 miljoen euro) en zijn nettowinst zelfs met 44,2% groeien tot 29,1 miljoen dollar (20 miljoen euro).

 

Wereldwijd (inclusief andere franchisenemers dus) heeft Domino's Pizza ruim 11.000 vestigingen in meer dan zeventig landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken, met aandacht voor milieu en doorstroming. Bijzonder is dat de winkel voortaan binnen het uur aan huis levert bij zijn klanten.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe: het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Back to top