Domino’s Pizza wil snel naar 100 Belgische vestigingen

Domino’s Pizza wil snel naar 100 Belgische vestigingen

Digitale groei, productinnovaties en een sterke expansie hebben het voorbije halfjaar gezorgd voor een recordgroei bij Domino's Pizza. Ook in ons land, waar de masterfranchisenemer de komende vijf à zes jaar het aantal vestigingen wil verviervoudigen.

100 vestigingen tegen 2020

Domino's Pizza telt in ons land 26 vestigingen, waarvan er vijf pas het voorbije halfjaar bijkwamen. Directeur André ten Wolde mikt op tien nieuwe verkooppunten per jaar, want "steeds meer Belgen willen hun pizza bij Domino's bestellen", zo merkt hij. Dat bestellen belooft overigens nog makkelijker te worden, want nu maandag lanceert de groep ook een app voor smartphones en tablets.

 

"In België bezorgen we gemiddeld binnen 30 minuten na ontvangst van de bestelling de pizza's stomend heet aan de deur. Die pizza wordt onmiddellijk na ontvangst van de order gemaakt met uitsluitend verse ingrediënten. De klant heeft de complete controle over zijn bestelling: van de ingrediënten op zijn pizza tot de extra's en de bezorging die live te volgen is via de pizzatracker", verklaart ten Wolde het succes.

 

Domino's Pizza wil in ons land doorgroeien naar honderd vestigingen, en dat "binnen de vijf tot zes jaar". Daartoe zoekt de groep nieuwe ondernemers: "Veel van onze franchisenemers begonnen ooit als pizzakoerier en komen dus uit ons eigen systeem, maar nieuwe mensen zijn straks hard nodig", aldus de topman.

 

44% meer winst

Domino's Pizza maakt in ons land sinds april 2006 deel uit van Domino's Pizza Enterprises. Behalve voor ons land is die Australisch beursgenoteerde groep ook de masterfranchisenemer voor het pizzamerk in Australië, Nieuw Zeeland, Frankrijk, Japan en Nederland. Goed voor een totaal van 1.435 vestigingen (volgend weekend opent de 160ste Domino's Pizza in Nederland) en ruim 20.000 medewerkers.

 

Het voorbije half jaar zag de Australische masterfranchisehouder zijn omzet net geen 30% stijgen tot 346,6 miljoen Australische dollar (zo'n 238 miljoen euro) en zijn nettowinst zelfs met 44,2% groeien tot 29,1 miljoen dollar (20 miljoen euro).

 

Wereldwijd (inclusief andere franchisenemers dus) heeft Domino's Pizza ruim 11.000 vestigingen in meer dan zeventig landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top