Domino’s Pizza wil snel naar 100 Belgische vestigingen

Domino’s Pizza wil snel naar 100 Belgische vestigingen

Digitale groei, productinnovaties en een sterke expansie hebben het voorbije halfjaar gezorgd voor een recordgroei bij Domino's Pizza. Ook in ons land, waar de masterfranchisenemer de komende vijf à zes jaar het aantal vestigingen wil verviervoudigen.

100 vestigingen tegen 2020

Domino's Pizza telt in ons land 26 vestigingen, waarvan er vijf pas het voorbije halfjaar bijkwamen. Directeur André ten Wolde mikt op tien nieuwe verkooppunten per jaar, want "steeds meer Belgen willen hun pizza bij Domino's bestellen", zo merkt hij. Dat bestellen belooft overigens nog makkelijker te worden, want nu maandag lanceert de groep ook een app voor smartphones en tablets.

 

"In België bezorgen we gemiddeld binnen 30 minuten na ontvangst van de bestelling de pizza's stomend heet aan de deur. Die pizza wordt onmiddellijk na ontvangst van de order gemaakt met uitsluitend verse ingrediënten. De klant heeft de complete controle over zijn bestelling: van de ingrediënten op zijn pizza tot de extra's en de bezorging die live te volgen is via de pizzatracker", verklaart ten Wolde het succes.

 

Domino's Pizza wil in ons land doorgroeien naar honderd vestigingen, en dat "binnen de vijf tot zes jaar". Daartoe zoekt de groep nieuwe ondernemers: "Veel van onze franchisenemers begonnen ooit als pizzakoerier en komen dus uit ons eigen systeem, maar nieuwe mensen zijn straks hard nodig", aldus de topman.

 

44% meer winst

Domino's Pizza maakt in ons land sinds april 2006 deel uit van Domino's Pizza Enterprises. Behalve voor ons land is die Australisch beursgenoteerde groep ook de masterfranchisenemer voor het pizzamerk in Australië, Nieuw Zeeland, Frankrijk, Japan en Nederland. Goed voor een totaal van 1.435 vestigingen (volgend weekend opent de 160ste Domino's Pizza in Nederland) en ruim 20.000 medewerkers.

 

Het voorbije half jaar zag de Australische masterfranchisehouder zijn omzet net geen 30% stijgen tot 346,6 miljoen Australische dollar (zo'n 238 miljoen euro) en zijn nettowinst zelfs met 44,2% groeien tot 29,1 miljoen dollar (20 miljoen euro).

 

Wereldwijd (inclusief andere franchisenemers dus) heeft Domino's Pizza ruim 11.000 vestigingen in meer dan zeventig landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour accepte les sacs et les boîtes réutilisables aux comptoirs

20/11/2017

Après un projet pilote réussi à l’Hypermarché Carrefour de Bierges, tous les Hypermarchés Carrefour et les Carrefour Market en gestion propre acceptent désormais les sacs à vrac et boîtes réutilisables des clients aux comptoirs en service.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top