Donutketen Dunkin' Donuts wil België veroveren | RetailDetail

Donutketen Dunkin' Donuts wil België veroveren

Donutketen Dunkin' Donuts wil België veroveren

De Amerikaanse donutketen Dunkin' Donuts is op zoek naar franchisenemers in België om ook in ons land een reeks donutrestaurants uit de grond te stampen. Ook in een handvol andere Europese landen zoeken de Amerikanen naar uitbreiding.

Uitbreiding naar zes nieuwe landen

Dunkin' Donuts heeft wereldwijd bijna 11.000 filialen in 33 landen, waar ze vooral donuts, koffie, bagels en muffins verkoopt. In Europa zijn er momenteel filialen in Bulgarije, Duitsland, Rusland en Spanje, maar via een aantal webinars zoekt Dunkin' Donuts nu ook franchisenemers in België, Denemarken, Finland, Oostenrijk, het Verenigd Koninkrijk en dus Nederland.

 

De keten was eerder al tot 2000 aanwezig in Nederland, maar toen vertrok ze na het uitblijven van een nieuwe investeerder en de te hoge kosten. Nu wil Dunkin' Donuts, gesterkt door resultaten in andere Europese landen, dus een comeback maken in Nederland en meteen expanderen naar heel wat andere landen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.