Bakkerij Diversi Foods in handen van moederbedrijf Dr. Oetker | RetailDetail

Dr. Oetker stort zich op Belgische industriële bakkerij

Dr. Oetker stort zich op Belgische industriële bakkerij
Shutterstock

De Duitse Oetker Gruppe, bij ons vooral bekend van de diepvriespizza’s van Dr. Oetker, heeft de Belgische industriële bakkerij Diversi Foods overgenomen. Dat is een grote leverancier van diepvriesbrood aan Belgische en Nederlandse supermarktketens.

Diepgevroren brood

Diversi Foods maakt allerhande bakkerijproducten, maar heeft vooral naam gemaakt met diepgevroren speciaalbroden, die in de supermarkten worden afgebakken. Het bedrijf, dat fabrieken heeft in België, Nederland, Polen en het Verenigd Koninkrijk, kwam in 2014 in handen van Waterland, dat de productie door middel van een aantal overnames sterk uitbreidde. Vorig jaar haalde het een omzet van 136,9 miljoen euro, waarvan 55,3 miljoen euro in België. Dit jaar moet de omzet boven 150 miljoen euro uitkomen.

 

Dankzij de overname kan de Oetker Gruppe met broodactiviteiten aan de slag in een aantal nieuwe landen. Het broodbedrijf van de groep, Martin Braun, is al te vinden in Duitsland, Italië en Frankrijk en heeft een omzet van 350 miljoen euro. Op vlak van assortiment is het vooral bezig met croissants en gebak, minder met brood.

 

Werknemers blijven aan

“Martin Braun zal na de overname het volledige assortiment van bevroren broodproducten kunnen aanbieden in Europa. Onze service wordt aanzienlijk uitgebreid”, zegt voorzitter Detlev Krüger volgens De Tijd.

 

De directie en het personeel van Diversi Foods blijft ook na de overname gewoon aan de slag. Het bedrijf zal dan ook vrijwel volledig autonoom blijven werken. Een overnamebedrag werd niet bekendgemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.