Dr Pepper Snapple en Keurig Green Mountain fuseren | RetailDetail

Dr Pepper Snapple en Keurig Green Mountain fuseren

Dr Pepper Snapple en Keurig Green Mountain fuseren
Shutterstock

Frisdrankproducent Dr Pepper Snapple en koffiemaker Keurig Green Mountain fuseren en vormen voortaan een bedrijf met een omzet van elf miljard dollar (negen miljard euro). Het nieuwe bedrijf krijgt de naam Keurig Dr Pepper.

 

9 miljard dollar investering

In het nieuwe fusiebedrijf zijn het vooral de aandeelhouders van Keurig Green Mountain die de plak zullen zwaaien, want zij krijgen 87% van de aandelen in handen. De overige 13% zijn voor de aandeelhouders van Dr Pepper Snapple. Huidig CEO van Keurig, Bob Gamgort, zal het nieuwe bedrijf leiden.

 

Keurig Green Mountain is vooral bekend van de eigen koffiepods en bijpassende apparaten. Daarnaast heeft het ook naam gemaakt in de wereld van de donuts, schrijft FoodDive. Dr Pepper Snapple van zijn kant is dan weer een frisdrankproducent, waarbij de twee bekendste merken niet verrassend Dr Pepper en Snapple zijn. Daarnaast heeft het ook merken als 7UP en Sunkist in handen.

 

Keurig Green Mountain is in handen van JAB Holding, dat ook donutketen Krispy Kreme in handen heeft en onlangs nog schoenenmerk Jimmy Choo van de hand deed. Het zal nu 9 miljard dollar (7,3 miljard euro) investeren in het nieuwe bedrijf. Naar verwachting wordt de fusie tussen de twee bedrijven afgerond in het tweede kwartaal van 2018.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.