Dr Pepper Snapple en Keurig Green Mountain fuseren | RetailDetail

Dr Pepper Snapple en Keurig Green Mountain fuseren

Dr Pepper Snapple en Keurig Green Mountain fuseren
Shutterstock

Frisdrankproducent Dr Pepper Snapple en koffiemaker Keurig Green Mountain fuseren en vormen voortaan een bedrijf met een omzet van elf miljard dollar (negen miljard euro). Het nieuwe bedrijf krijgt de naam Keurig Dr Pepper.

 

9 miljard dollar investering

In het nieuwe fusiebedrijf zijn het vooral de aandeelhouders van Keurig Green Mountain die de plak zullen zwaaien, want zij krijgen 87% van de aandelen in handen. De overige 13% zijn voor de aandeelhouders van Dr Pepper Snapple. Huidig CEO van Keurig, Bob Gamgort, zal het nieuwe bedrijf leiden.

 

Keurig Green Mountain is vooral bekend van de eigen koffiepods en bijpassende apparaten. Daarnaast heeft het ook naam gemaakt in de wereld van de donuts, schrijft FoodDive. Dr Pepper Snapple van zijn kant is dan weer een frisdrankproducent, waarbij de twee bekendste merken niet verrassend Dr Pepper en Snapple zijn. Daarnaast heeft het ook merken als 7UP en Sunkist in handen.

 

Keurig Green Mountain is in handen van JAB Holding, dat ook donutketen Krispy Kreme in handen heeft en onlangs nog schoenenmerk Jimmy Choo van de hand deed. Het zal nu 9 miljard dollar (7,3 miljard euro) investeren in het nieuwe bedrijf. Naar verwachting wordt de fusie tussen de twee bedrijven afgerond in het tweede kwartaal van 2018.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.