Drankenbedrijf Rémy Martin weet winst op te krikken | RetailDetail

Drankenbedrijf Rémy Martin weet winst op te krikken

Drankenbedrijf Rémy Martin weet winst op te krikken

In het boekjaar 2015/2016 heeft het Fransen drankenbedrijf Rémy Martin de winst weten op te krikken ten opzichte van een jaar eerder. Dat was vooral te danken aan de verkoop van cognac, die naar een recordhoogte groeide.

 

Tegenvallende verkoop Metaxa

Dankzij de sterke verkopen wist Rémy Martin de omzet de hoogte in te jagen met 8,9 procent naar meer dan 1 miljard euro. Daarbij steeg de operationele winst met 14 procent naar 178,4 miljoen euro. Dat was wel voor een groot stuk te danken aan positieve wisselkoerseffecten, want zonder die effecten kwam de groei neer op slechts 6 procent.

 

De nettowinst kwam uiteindelijk uit op 110,4 miljoen euro, een stijging met bijna 17 procent. De drankenproducent verkocht vooral meer cognac, likeuren en whisky in de Verenigde Staten, Afrika, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Japan. Het likeurmerk Metaxa deed het minder goed door de economische malaise in belangrijke markten als Rusland en Griekenland.

 

Ook de omzet en de winst uit samenwerkingsverbanden daalde, met name omdat de distributieovereenkomst met champagnemerken Piper Heidsieck en Charles Heidsieck in de Verenigde Staten verliep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.