Drankenketen Mitra failliet verklaard | RetailDetail

Drankenketen Mitra failliet verklaard

Drankenketen Mitra failliet verklaard

De drankenketen Mitra is failliet verklaard door de rechtbank in Zutphen. De franchisewinkels van de keten zijn voorlopig niet getroffen: voor hen wordt een overnemer gezocht.

 

Eigen filialen gesloten

Mitra is de tweede grootste drankenketen in Nederland en telt 23 eigen winkels en 143 franchisewinkels. Het uitstel van betaling is enkel van kracht voor de 21 eigen filialen. Bij die winkels en op het hoofdkantoor werken samen ongeveer 144 mensen. "Wij hebben gisteren uitstel van betaling voor de eigen winkels en de franchisegever aangevraagd, en eind van deze middag is het faillissement uitgesproken”, zegt de curator aan RTL Z.

 

De winkels die Mitra in eigen beheer heeft, zijn sinds vandaag ook allemaal gesloten. Ook de website is voorlopig uit de lucht gehaald. De franchisewinkels blijven voorlopig open. Het is nog niet duidelijk of zij in de toekomst op onafhankelijke basis zullen kunnen verdergaan onder een eigen inkooporganisatie. De franchiseraad zit momenteel samen om de situatie te bespreken. Ook voor de bevoorrading is er momenteel geen probleem, want de winkels worden bevoorraad door een externe partij.

 

Momenteel bekijken de curatoren de verschillende opties voor de keten. Met de aanvraag tot faillissement is er alvast meer kans dat er een mogelijke overnemer wordt gevonden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.