Drees Peter van den Bosch wordt directeur van beebox en Willem&Drees | RetailDetail

Drees Peter van den Bosch wordt directeur Willem&Drees

Drees Peter van den Bosch wordt directeur Willem&Drees

Drees Peter van den Bosch wordt per 1 januari directeur van beebox en Willem&Drees. Walter Halberstadt en Willem Treep verlaten de directie van de leverancier van maaltijdboxen.

Maaltijdboxen met lokaal vers

De nieuwe directeur begon in 2009 samen met Willem Treep met het aanleveren van lokale groenten en fruit naar winkels. Hun tweede concept, beebox, is een franchiseconcept dat sinds 2012 biologische maaltijdboxen levert met eveneens lokale duurzame groenten, fruit, brood, aardappelen, eieren, sap, vlees en vis. De producten worden direct ingekocht bij de boer, ingepakt en vervolgens met recept doorgestuurd naar de consument. Walter Halberstadt zette als directeur onder meer de franchiseorganisatie voor beebox op.

 

Beebox en Willem&Drees voegden afgelopen zomer hun activiteiten samen in Cothen. De organisatie wil als onderdeel van een coöperatie van boeren en burgers met elkaar verbinden. Deze korte keten hanteert gemiddeld lagere kosten dan in de supermarkt en moet de huidige machtsconcentratie in de voedselketen doorbreken.

 

“Met Willem&Drees hebben we geprobeerd om binnen de supermarkt een lokale voedselketen op te zetten. De conclusie van zeveneneenhalf jaar leveren aan de supermarkten is dat het erg moeilijk is om schaal te maken in dat systeem”, aldus Drees Peter van den Bosch. “Om die reden zijn we sinds 2014 begonnen met het rechtstreeks bezorgen aan huis. Door het netwerk van franchisenemers van beebox en het wekelijkse ritme waar klanten van maaltijdboxen aan gewend zijn, zijn er mogelijkheden om onze doelgroep te voorzien van biologisch en lekker eten van het seizoen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Kassaloos shoppen en betalen nu ook naar OKay

13/08/2018

Na de Spar-winkels van Colruyt Group kan je nu ook kassaloos winkelen bij OKay en OKay Compact. Met de app ‘Scan. Pay. Go.’ lopen shoppers de winkel uit zonder nog aan een kassa aan te hoeven schuiven.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Concurrentiewaakhond eist uitleg rond comeback Albert Heijn in Lokeren

09/08/2018

De Belgische Mededingingsautoriteit heeft Ahold Delhaize om informatie gevraagd nu dochter Albert Heijn nog dit jaar een winkel in Lokeren zal openen. Eerder moest het supermarktconcern zijn vestiging daar immers sluiten om groen licht te krijgen voor de megafusie.