Dunkin’ Donuts maakt opnieuw Nederlandse start | RetailDetail

Dunkin’ Donuts maakt opnieuw Nederlandse start

Dunkin’ Donuts maakt opnieuw Nederlandse start

Dunkin’ Donuts opent volgend jaar (opnieuw) een eerste Nederlandse winkel in Amsterdam. De Amerikaanse donutformule had tot tien jaar geleden al vijf vestigingen in Nederland, maar trok zich terug bij gebrek aan investeerders.

Naar Amsterdamse binnenstad

De keten streeft naar minimaal vier winkels in Amsterdam: een daarvan moet op het Amsterdamse Centraal Station beginnen, twee in de binnenstad en een in Zuid. Ditmaal binnen enkele jaren moeten er zelfs weer vijfentwintig vestigingen zijn.  

 

Dunkin’ Donuts wil in de Nederlandse zaken producten met een Nederlands tintje aanbieden: zo zijn er plannen voor donuts met drop, stroopwafels, appel en rozijnen, zoethout en combinaties met hagelslag, Duo Penotti en Old Amsterdam kaas. De donuts worden bij de winkels aangeleverd vanuit een bakkerij die momenteel in Amsterdam in aanbouw is.

 

Amba Daoud wordt de franchisehouder die de formule in Nederland gaat uitrollen. Deze organisatie van horeca-ondernemer Roberto Fava en financier Nabil Besali maakt deel uit van de Kiro groep, die in de Amsterdamse binnenstad al vestigingen van Ice Bakery ijssalons, Bakery Cafe’s, restaurants en Nutellawinkels heeft. De formules verkopen onder meer wafels, ijs en chocoladepasta van Nutella en Duo Penotti.

 

De Amerikaanse keten Dunkin' Donuts telt wereldwijd meer dan 12.000 vestigingen in 45 landen. In Europa zijn er 240 winkels in Duitsland, Engeland, Spanje, Rusland, Denemarken, Zweden en Zwitserland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.