Dunkin donuts komt dan toch naar België | RetailDetail

Dunkin donuts komt dan toch naar België

Dunkin donuts komt dan toch naar België

De Amerikaanse donutreus Dunkin' Donuts komt na jaren van geruchten dan toch naar België: het al even Amerikaanse Francorp heeft het voedingsbedrijf kunnen overtuigen om zich toch op België te richten.

Twee jaar na datum

Reeds in 2014 waren er al geruchten dat Dunkin' Donuts franchisehouders zocht voor België en Nederland, maar ondanks een aparte website mét webinar voor potentiële franchisehouders kwam de zaak toen niet van de grond.

 

Nu zijn de ambities niet van de poes: in een eerste stadium zoeken de Amerikanen operatoren voor vijftien vestigingen in de Belgische centrumsteden. De combinatie van het marktleiderschap van Dunkin' Donuts en het feit dat donuts sowieso een onontgonnen terrein zijn in België, stemt Nick Boury van Francorp Benelux alvast hoopvol.

 

Dunkin’ Donuts werd in 1950 opgericht en is uitgegroeid tot wereldwijde marktleider van de donutsector, met maar liefst 11.500 verkooppunten in meer dan veertig landen. De keten verkoopt een vijftigtal verschillende soorten donuts, en daarnaast koffie, bagels en muffins.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. Opvallend: de huismerkproducten zijn van Boni, het eigenmerklabel van Belgische supermarktketen Colruyt.

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Minister De Block wil gezondheidscodes op verpakkingen

19/02/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block bekijkt of het mogelijk is om eenvoudige labels op voedselverpakkingen te plaatsen, waardoor consumenten in een oogopslag kunnen zien of een product gezond is.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Back to top