Duo Penotti opent winkel in Amsterdam | RetailDetail

Duo Penotti opent winkel in Amsterdam

Duo Penotti opent winkel in Amsterdam

Het Nederlandse chocopastamerk Duo Penotti opent op 19 maart een eigen winkel in Amsterdam. Daar wil het laten zien wat er allemaal mogelijk is met de hazelnootpasta van het merk. Het is de eerste eigen winkel van Duo Penotti.

Proefproject

In de winkel aan het Rokin zullen verschillende producten verkocht worden die Duo Penotti als basis hebben. Zo komen er macarons, bonbons en koffie, maar ook muffins, wafels, softijs en milkshakes. Peeters Produkten, het bedrijf achter Duo Penotti, werkt daarvoor samen met horecabedrijf Kiro Beheer.

 

Als de eerste winkel een succes is, dan wordt het concept mogelijk nog verder uitgerold in Nederland of andere landen. Duo Penotti wordt momenteel al verkocht in meer dan 40 landen wereldwijd, schrijft Evmi. Duo Penotti is niet het eerste chocopastamerk dat een eigen winkel opent: ook het Italiaanse Nutella heeft al een aantal winkels waar het eigen producten verkoopt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.