Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië
Shutterstock

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Dure cognac populair

In de zes maanden sinds het einde van zijn vorig gebroken boekjaar (eind maart 2017) liet drankenproducent Rémy Cointreau een omzet van 544,4 miljoen euro optekenen, 6% meer dan vorig jaar. Uit de kwartaalcijfers valt af te leiden dat de drankengroep een operationele winst boekt van 134,1 miljoen euro, een stijging met 8,2%. De nettowinst klokte af op 90,3 miljoen euro en groeit daarmee 17.9%.

 

Die groei dankt Rémy Cointreau vooral aan de snel groeiende verkoop van dure flessen cognac, die in Azië voor 50 euro of meer over de toonbank gaan. De sterke investering van de drankengroep in marketing en het distributienetwerk werpt dus vruchten af in Azië. Ook in Europa, het Midden-Oosten en Afrika werd overigens een solide vraag naar luxecognac genoteerd.

 

Opvallend is wel dat likeuren en andere sterke dranken het niet even goed doen als de duurdere cognacs in het assortiment van Rémy Cointreau. Dat wijt de drankengroep aan de verdwijning van de populaire likeur Passoã, die ondergebracht werd bij de Nederlandse sterkedrankenproducent Bols.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.