Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië
Shutterstock

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Dure cognac populair

In de zes maanden sinds het einde van zijn vorig gebroken boekjaar (eind maart 2017) liet drankenproducent Rémy Cointreau een omzet van 544,4 miljoen euro optekenen, 6% meer dan vorig jaar. Uit de kwartaalcijfers valt af te leiden dat de drankengroep een operationele winst boekt van 134,1 miljoen euro, een stijging met 8,2%. De nettowinst klokte af op 90,3 miljoen euro en groeit daarmee 17.9%.

 

Die groei dankt Rémy Cointreau vooral aan de snel groeiende verkoop van dure flessen cognac, die in Azië voor 50 euro of meer over de toonbank gaan. De sterke investering van de drankengroep in marketing en het distributienetwerk werpt dus vruchten af in Azië. Ook in Europa, het Midden-Oosten en Afrika werd overigens een solide vraag naar luxecognac genoteerd.

 

Opvallend is wel dat likeuren en andere sterke dranken het niet even goed doen als de duurdere cognacs in het assortiment van Rémy Cointreau. Dat wijt de drankengroep aan de verdwijning van de populaire likeur Passoã, die ondergebracht werd bij de Nederlandse sterkedrankenproducent Bols.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Lidl Kapellen na jarenlange lijdensweg eindelijk open

14/12/2017

Bijna vier jaar nadat het openbaar onderzoek van start ging, is de nieuwbouw-Lidl in Kapellen eindelijk geopend. Na tal van procedures moest de versdiscounter, onder druk van de buurt die vreesde voor een verkeersinfarct, zijn oorspronkelijke plannen bijschaven.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Carrefour blijft marktaandeel verliezen in Frankrijk

13/12/2017

Dat CEO Alexandre Bompard voor een grote uitdaging staat bij Carrefour, werd zopas nog eens bevestigd door de nieuwste cijfers van Kantar Worldpanel. Zijn keten was vorige maand immers de grootste verliezer qua marktaandeel in Frankrijk.

Back to top