Duurzaamheidsprogramma Mondelez International maakt vooruitgang | RetailDetail

Duurzaamheidsprogramma Mondelez International maakt vooruitgang

Duurzaamheidsprogramma Mondelez International maakt vooruitgang

Voedingsproducent Mondelez International heeft gemeld dat het duurzaamheidsprogramma Cocoa Life sterke vooruitgang boekt. Zo bestond de gebruikte cacao op het einde van 2015 voor meer dan een vijfde uit duurzaam geproduceerde cacao.

 

Verdrievoudiging inkomsten voor telers

Cocoa Life werd in 2012 door Mondelez opgericht om de cacaoteelt in Ghana, Ivoorkust, Indonesië, de Dominicaanse Republiek, India en Brazilië op een meer duurzame manier te laten verlopen. Momenteel werkt Mondelez daarvoor al samen met 76.700 cacaotelers in bijna 800 gemeenschappen.

 

Dankzij het programma is onder andere het inkomen van de telers verdrievoudigd vergeleken met 2009, waarmee de deelnemende telers volgens de chocolade- en koekjesproducent 49 procent beter doen dan telers die geen deel uitmaken van het programma. Ook is de cacao-opbrengst 37 procent sneller gestegen dan bij andere telers.

 

Tegen 2022 wil Mondelez via Cocao Life 400 miljoen dollar investeren, om zo ongeveer 200.000 cacaotelers te ondersteunen. “Ik ben trots op ons Cocoa Life-programma en op de transformerende impact die wij hebben op onze cacaotoeleveringsketen, alsook op de gemeenschappen die onze cacao produceren, zoals aangetoond in dit rapport,” zegt César Melo, President, Global Chocolate, Mondelēz International. “Cocoa Life verbindt het begin en het einde van de cacaotoeleveringsketen, zodat de telers kunnen zien hoe hun oogst bijdraagt aan de chocolade waar wij zo van genieten.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Kassaloos shoppen en betalen nu ook naar OKay

13/08/2018

Na de Spar-winkels van Colruyt Group kan je nu ook kassaloos winkelen bij OKay en OKay Compact. Met de app ‘Scan. Pay. Go.’ lopen shoppers de winkel uit zonder nog aan een kassa aan te hoeven schuiven.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Concurrentiewaakhond eist uitleg rond comeback Albert Heijn in Lokeren

09/08/2018

De Belgische Mededingingsautoriteit heeft Ahold Delhaize om informatie gevraagd nu dochter Albert Heijn nog dit jaar een winkel in Lokeren zal openen. Eerder moest het supermarktconcern zijn vestiging daar immers sluiten om groen licht te krijgen voor de megafusie.