Duurzaamheidsprogramma Mondelez International maakt vooruitgang

Duurzaamheidsprogramma Mondelez International maakt vooruitgang

Voedingsproducent Mondelez International heeft gemeld dat het duurzaamheidsprogramma Cocoa Life sterke vooruitgang boekt. Zo bestond de gebruikte cacao op het einde van 2015 voor meer dan een vijfde uit duurzaam geproduceerde cacao.

 

Verdrievoudiging inkomsten voor telers

Cocoa Life werd in 2012 door Mondelez opgericht om de cacaoteelt in Ghana, Ivoorkust, Indonesië, de Dominicaanse Republiek, India en Brazilië op een meer duurzame manier te laten verlopen. Momenteel werkt Mondelez daarvoor al samen met 76.700 cacaotelers in bijna 800 gemeenschappen.

 

Dankzij het programma is onder andere het inkomen van de telers verdrievoudigd vergeleken met 2009, waarmee de deelnemende telers volgens de chocolade- en koekjesproducent 49 procent beter doen dan telers die geen deel uitmaken van het programma. Ook is de cacao-opbrengst 37 procent sneller gestegen dan bij andere telers.

 

Tegen 2022 wil Mondelez via Cocao Life 400 miljoen dollar investeren, om zo ongeveer 200.000 cacaotelers te ondersteunen. “Ik ben trots op ons Cocoa Life-programma en op de transformerende impact die wij hebben op onze cacaotoeleveringsketen, alsook op de gemeenschappen die onze cacao produceren, zoals aangetoond in dit rapport,” zegt César Melo, President, Global Chocolate, Mondelēz International. “Cocoa Life verbindt het begin en het einde van de cacaotoeleveringsketen, zodat de telers kunnen zien hoe hun oogst bijdraagt aan de chocolade waar wij zo van genieten.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top