Duurzaamheidsprogramma Mondelez International maakt vooruitgang

Duurzaamheidsprogramma Mondelez International maakt vooruitgang

Voedingsproducent Mondelez International heeft gemeld dat het duurzaamheidsprogramma Cocoa Life sterke vooruitgang boekt. Zo bestond de gebruikte cacao op het einde van 2015 voor meer dan een vijfde uit duurzaam geproduceerde cacao.

 

Verdrievoudiging inkomsten voor telers

Cocoa Life werd in 2012 door Mondelez opgericht om de cacaoteelt in Ghana, Ivoorkust, Indonesië, de Dominicaanse Republiek, India en Brazilië op een meer duurzame manier te laten verlopen. Momenteel werkt Mondelez daarvoor al samen met 76.700 cacaotelers in bijna 800 gemeenschappen.

 

Dankzij het programma is onder andere het inkomen van de telers verdrievoudigd vergeleken met 2009, waarmee de deelnemende telers volgens de chocolade- en koekjesproducent 49 procent beter doen dan telers die geen deel uitmaken van het programma. Ook is de cacao-opbrengst 37 procent sneller gestegen dan bij andere telers.

 

Tegen 2022 wil Mondelez via Cocao Life 400 miljoen dollar investeren, om zo ongeveer 200.000 cacaotelers te ondersteunen. “Ik ben trots op ons Cocoa Life-programma en op de transformerende impact die wij hebben op onze cacaotoeleveringsketen, alsook op de gemeenschappen die onze cacao produceren, zoals aangetoond in dit rapport,” zegt César Melo, President, Global Chocolate, Mondelēz International. “Cocoa Life verbindt het begin en het einde van de cacaotoeleveringsketen, zodat de telers kunnen zien hoe hun oogst bijdraagt aan de chocolade waar wij zo van genieten.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken, met aandacht voor milieu en doorstroming. Bijzonder is dat de winkel voortaan binnen het uur aan huis levert bij zijn klanten.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe. Het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Back to top