Duurzaamheidsprogramma Mondelez International maakt vooruitgang | RetailDetail

Duurzaamheidsprogramma Mondelez International maakt vooruitgang

Duurzaamheidsprogramma Mondelez International maakt vooruitgang

Voedingsproducent Mondelez International heeft gemeld dat het duurzaamheidsprogramma Cocoa Life sterke vooruitgang boekt. Zo bestond de gebruikte cacao op het einde van 2015 voor meer dan een vijfde uit duurzaam geproduceerde cacao.

 

Verdrievoudiging inkomsten voor telers

Cocoa Life werd in 2012 door Mondelez opgericht om de cacaoteelt in Ghana, Ivoorkust, Indonesië, de Dominicaanse Republiek, India en Brazilië op een meer duurzame manier te laten verlopen. Momenteel werkt Mondelez daarvoor al samen met 76.700 cacaotelers in bijna 800 gemeenschappen.

 

Dankzij het programma is onder andere het inkomen van de telers verdrievoudigd vergeleken met 2009, waarmee de deelnemende telers volgens de chocolade- en koekjesproducent 49 procent beter doen dan telers die geen deel uitmaken van het programma. Ook is de cacao-opbrengst 37 procent sneller gestegen dan bij andere telers.

 

Tegen 2022 wil Mondelez via Cocao Life 400 miljoen dollar investeren, om zo ongeveer 200.000 cacaotelers te ondersteunen. “Ik ben trots op ons Cocoa Life-programma en op de transformerende impact die wij hebben op onze cacaotoeleveringsketen, alsook op de gemeenschappen die onze cacao produceren, zoals aangetoond in dit rapport,” zegt César Melo, President, Global Chocolate, Mondelēz International. “Cocoa Life verbindt het begin en het einde van de cacaotoeleveringsketen, zodat de telers kunnen zien hoe hun oogst bijdraagt aan de chocolade waar wij zo van genieten.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.