Duurzame producten steeds populairder | RetailDetail

Duurzame producten steeds populairder

Duurzame producten steeds populairder

De omzet van duurzame producten in supermarkten is in de eerste helft van het jaar sterk met 24% gestegen, terwijl de algemene omzet bij supermarkten in dezelfde periode slechts met 2,4% de hoogte in ging.

Vooral varkensvlees en kip

In de eerste helft van 2016 werd er voor ongeveer 1,3 miljard euro aan duurzame voeding verkocht in Nederlandse supermarkten. Dat is een fikse stijging ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder, toen die omzet net boven 1 miljard euro uitkwam.

 

Uit het onderzoek van IRI blijkt dat vooral varkensvlees en kip met een keurmerk in de lift zitten, al was er ook een sterke groei bij de verkoop van vis met een keurmerk. Volgens IRI is de groei voornamelijk te wijten aan het steeds grotere aanbod, maar klanten worden ook steeds bewuster van hun aankoop en kiezen daarom meer voor producten met een duurzaamheidslabel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.