Duurzame producten steeds populairder | RetailDetail

Duurzame producten steeds populairder

Duurzame producten steeds populairder

De omzet van duurzame producten in supermarkten is in de eerste helft van het jaar sterk met 24% gestegen, terwijl de algemene omzet bij supermarkten in dezelfde periode slechts met 2,4% de hoogte in ging.

Vooral varkensvlees en kip

In de eerste helft van 2016 werd er voor ongeveer 1,3 miljard euro aan duurzame voeding verkocht in Nederlandse supermarkten. Dat is een fikse stijging ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder, toen die omzet net boven 1 miljard euro uitkwam.

 

Uit het onderzoek van IRI blijkt dat vooral varkensvlees en kip met een keurmerk in de lift zitten, al was er ook een sterke groei bij de verkoop van vis met een keurmerk. Volgens IRI is de groei voornamelijk te wijten aan het steeds grotere aanbod, maar klanten worden ook steeds bewuster van hun aankoop en kiezen daarom meer voor producten met een duurzaamheidslabel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.