Eataly nu ook langs de snelweg | RetailDetail

Eataly nu ook langs de snelweg

Eataly nu ook langs de snelweg

De Italiaanse ‘slow food’-retailer Eataly heeft zopas een eerste snelwegconcept geopend in partnership met foodservicespecialist Autogrill. Vreemde paradox? 

 

“Beter eten, beter reizen”

De nieuwe vestiging kreeg de naam 'Eataly x Autogrill' en ligt langs de drukke A1 autosnelweg ter hoogte van Modena, een locatie waar heel wat binnen- en buitenlandse toeristen langskomen. Zij kunnen voortaan onderweg kennismaken met de rijkdom van de Italiaanse keuken onder het motto “beter eten, beter reizen.” Modena ligt in de regio Emilia-Romagna, die een sterke gastronomische reputatie heeft. 

 

Op het gelijkvloers bevindt zich een cafetaria van Eataly en Kimbo, die 24 uur op 24 geopend is. Ook vinden bezoekers er een patisserietoonbank, een saladbar, traditionele pastagerechten, rundsvlees uit Piëmonte, ijs, en een artisanale bakkerij met houtoven. 

 

Op de eerste verdieping is er een restaurant met bediening, dat 350 couverts aankan. Hier kunnen bezoekers onder ander de échte pizza napoletana proeven, gemaakt op basis van biologische bloem en gebakken in een traditionele houtoven. De nieuwe Eataly x Autogrill verwacht jaarlijks 1,3 miljoen bezoekers. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.