Eataly nu ook langs de snelweg

Eataly nu ook langs de snelweg

De Italiaanse ‘slow food’-retailer Eataly heeft zopas een eerste snelwegconcept geopend in partnership met foodservicespecialist Autogrill. Vreemde paradox? 

 

“Beter eten, beter reizen”

De nieuwe vestiging kreeg de naam 'Eataly x Autogrill' en ligt langs de drukke A1 autosnelweg ter hoogte van Modena, een locatie waar heel wat binnen- en buitenlandse toeristen langskomen. Zij kunnen voortaan onderweg kennismaken met de rijkdom van de Italiaanse keuken onder het motto “beter eten, beter reizen.” Modena ligt in de regio Emilia-Romagna, die een sterke gastronomische reputatie heeft. 

 

Op het gelijkvloers bevindt zich een cafetaria van Eataly en Kimbo, die 24 uur op 24 geopend is. Ook vinden bezoekers er een patisserietoonbank, een saladbar, traditionele pastagerechten, rundsvlees uit Piëmonte, ijs, en een artisanale bakkerij met houtoven. 

 

Op de eerste verdieping is er een restaurant met bediening, dat 350 couverts aankan. Hier kunnen bezoekers onder ander de échte pizza napoletana proeven, gemaakt op basis van biologische bloem en gebakken in een traditionele houtoven. De nieuwe Eataly x Autogrill verwacht jaarlijks 1,3 miljoen bezoekers. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top