Edeka test gekoelde pakjesautomaat | RetailDetail

Edeka test gekoelde pakjesautomaat

Edeka test gekoelde pakjesautomaat

Online klanten van de Duitse supermarktketen Edeka kunnen hun bestellingen nu ook afhalen in een gekoelde pakjesautomaat, op het tijdstip van hun keuze, dag en nacht. 

Drie temperatuurzones

Op de parking van de E-Center supermarkt in Gaimersheim (Beieren) vinden shoppers sinds kort een grote container waar ze hun online bestellingen kunnen afhalen, ook wanneer de winkel gesloten is. De automaat doet denken aan de bekende pakjesautomaten van bpost, met het verschil dat deze container drie temperatuurzones heeft en dus geschikt is voor zowel droge voeding als vers en diepvries.

 

Klanten die een bestelling plaatsen op www.edeka-sb.de kunnen het tijdsslot kiezen waarop ze de boodschappen wensen af te halen. Ze krijgen de keuze tussen drie periodes: tussen 10u en 14u, tussen 15u en 19u of tussen 20u en 9u. Per e-mail ontvangen ze een bevestiging met afhaalnummer en QR-toegangscode. Afhankelijk van de grootte van de bestelling worden één of meer lades gereserveerd. De dienst kost drie euro per bestelling, maar is gratis vanaf een besteed bedrag van 20 euro. 

 

Het onbemande afhaalconcept werd ontwikkeld door het Duitse bedrijf emmasbox. Er staan ook testopstellingen op de luchthaven in München en bij twee Unimarkt-supermarkten in Oostenrijk. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.