Edeka test gekoelde pakjesautomaat | RetailDetail

Edeka test gekoelde pakjesautomaat

Edeka test gekoelde pakjesautomaat

Online klanten van de Duitse supermarktketen Edeka kunnen hun bestellingen nu ook afhalen in een gekoelde pakjesautomaat, op het tijdstip van hun keuze, dag en nacht. 

Drie temperatuurzones

Op de parking van de E-Center supermarkt in Gaimersheim (Beieren) vinden shoppers sinds kort een grote container waar ze hun online bestellingen kunnen afhalen, ook wanneer de winkel gesloten is. De automaat doet denken aan de bekende pakjesautomaten van bpost, met het verschil dat deze container drie temperatuurzones heeft en dus geschikt is voor zowel droge voeding als vers en diepvries.

 

Klanten die een bestelling plaatsen op www.edeka-sb.de kunnen het tijdsslot kiezen waarop ze de boodschappen wensen af te halen. Ze krijgen de keuze tussen drie periodes: tussen 10u en 14u, tussen 15u en 19u of tussen 20u en 9u. Per e-mail ontvangen ze een bevestiging met afhaalnummer en QR-toegangscode. Afhankelijk van de grootte van de bestelling worden één of meer lades gereserveerd. De dienst kost drie euro per bestelling, maar is gratis vanaf een besteed bedrag van 20 euro. 

 

Het onbemande afhaalconcept werd ontwikkeld door het Duitse bedrijf emmasbox. Er staan ook testopstellingen op de luchthaven in München en bij twee Unimarkt-supermarkten in Oostenrijk. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top