Edeka test gekoelde pakjesautomaat | RetailDetail

Edeka test gekoelde pakjesautomaat

Edeka test gekoelde pakjesautomaat

Online klanten van de Duitse supermarktketen Edeka kunnen hun bestellingen nu ook afhalen in een gekoelde pakjesautomaat, op het tijdstip van hun keuze, dag en nacht. 

Drie temperatuurzones

Op de parking van de E-Center supermarkt in Gaimersheim (Beieren) vinden shoppers sinds kort een grote container waar ze hun online bestellingen kunnen afhalen, ook wanneer de winkel gesloten is. De automaat doet denken aan de bekende pakjesautomaten van bpost, met het verschil dat deze container drie temperatuurzones heeft en dus geschikt is voor zowel droge voeding als vers en diepvries.

 

Klanten die een bestelling plaatsen op www.edeka-sb.de kunnen het tijdsslot kiezen waarop ze de boodschappen wensen af te halen. Ze krijgen de keuze tussen drie periodes: tussen 10u en 14u, tussen 15u en 19u of tussen 20u en 9u. Per e-mail ontvangen ze een bevestiging met afhaalnummer en QR-toegangscode. Afhankelijk van de grootte van de bestelling worden één of meer lades gereserveerd. De dienst kost drie euro per bestelling, maar is gratis vanaf een besteed bedrag van 20 euro. 

 

Het onbemande afhaalconcept werd ontwikkeld door het Duitse bedrijf emmasbox. Er staan ook testopstellingen op de luchthaven in München en bij twee Unimarkt-supermarkten in Oostenrijk. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.