Eerste ‘Meat & Eat’ geopend in Brussels shoppingcenter

Eerste ‘Meat & Eat’ geopend in Brussels shoppingcenter

Meat & Eat, de Antwerpse vleesbistro van Gastro by Mo, heeft er sinds deze maand een Brussels zusje bij. De groep opende een vestiging in de horecazone van Westland Shopping. Het is meteen ook de eerste zaak in een shoppingcenter.

 

“Aantrekkelijk en differentiërend concept”

Het was Devimo Consult, beheerder van winkelcentra en retailparken, dat Meat & Eat naar Westland Shopping haalde. Adjunct commercieel directeur Sophie van den Bogaert was voor het shoppingcenter in Anderlecht op zoek naar een “aantrekkelijk en differentiërend concept” en kwam uit bij Meat & Eat.

 

“Meat & Eat is een brasserie die doet terugdenken aan de slagerij van vroeger, met een kaart vol kwaliteitsproducten, die in een sober en een authentiek decor worden geserveerd”, zegt Sophie van den Bogaert. “De komst van het concept naar Westland Shopping is een première, zowel voor Brussel als voor de wereld van de shoppingcentra.” Of er ook plannen zijn om het concept in de andere shoppingcentra van Devimo te introduceren, is niet bekend.

 

Voor Gastro by Mo ‑ het familiebedrijf van chef Mo Aoulad (zelf zoon van een slager) ‑ is het meteen het derde restaurant, na de originele Meat & Eat in de Vrijheidstraat en ‘zusje’ Fish & Eat in de Volkstraat, allebei in Antwerpen Zuid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Back to top