Eerste Belgische Burger King geopend | RetailDetail

Eerste Belgische Burger King geopend

Eerste Belgische Burger King geopend
Shutterstock

Vandaag opende in Antwerpen officieel de eerste vestiging van fastfoodketen Burger King. Die zal in België een aantal vestigingen van concurrent Quick overnemen, maar beide ketens blijven wel naast elkaar bestaan.

Zeven vestigingen in 2017

De eerste vestiging van Burger King in België opent zijn deuren aan de rand van Antwerpen, in de voormalige vestiging van Quick naast bioscoop Kinepolis Antwerpen. "De opening bij de bioscoop is een opportuniteit voor ons. Het is een grote ruimte, met bovendien een drive-in”, aldus Kevin Derycke, CEO van Burger Brands Belgium, de licentiehouder van zowel Burger King als Quick in België.

 

De tweede vestiging opent volgend week al in het winkelcentrum Rive Gauche in Charleroi, in Namen komt er in augustus een vestiging in het station. In beide gevallen gaat het over volledig nieuwe locaties en wordt er dus geen Quick overgenomen. Tegen het einde van het jaar moeten er minstens zeven vestigingen van de keten geopend zijn, de komende vijf jaar moeten er 60 tot 70 vestigingen van Burger King komen.

 

Bestaande franchisenemers

Burger Brands Belgium wil de komende vijf à zes jaar groeien naar 140 tot 150 restaurants, Quick en Burger King gecombineerd. Dat is een groei met bijna de helft in een markt die er slechts met 1% per jaar op vooruit gaat.

 

Voor die groei rekent het vooral op bestaande franchisenemers. Zo is de nieuwe Burger King in Antwerpen nog steeds in handen van de oude franchisenemer van Quick. “De omvorming van mijn Quick vergde een investering van 1,2 miljoen euro. Dat zal ik eruit moeten halen via een grotere omzet. Want een Burger King lokt toch meer klanten, gezien de naamsbekendheid. Zeker bij een bioscooppubliek als Metropolis moet dat aanspreken”, aldus franchisenemer René Korfmaker.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.