Eerste Belgische Burger King geopend

Eerste Belgische Burger King geopend
Shutterstock

Vandaag opende in Antwerpen officieel de eerste vestiging van fastfoodketen Burger King. Die zal in België een aantal vestigingen van concurrent Quick overnemen, maar beide ketens blijven wel naast elkaar bestaan.

Zeven vestigingen in 2017

De eerste vestiging van Burger King in België opent zijn deuren aan de rand van Antwerpen, in de voormalige vestiging van Quick naast bioscoop Kinepolis Antwerpen. "De opening bij de bioscoop is een opportuniteit voor ons. Het is een grote ruimte, met bovendien een drive-in”, aldus Kevin Derycke, CEO van Burger Brands Belgium, de licentiehouder van zowel Burger King als Quick in België.

 

De tweede vestiging opent volgend week al in het winkelcentrum Rive Gauche in Charleroi, in Namen komt er in augustus een vestiging in het station. In beide gevallen gaat het over volledig nieuwe locaties en wordt er dus geen Quick overgenomen. Tegen het einde van het jaar moeten er minstens zeven vestigingen van de keten geopend zijn, de komende vijf jaar moeten er 60 tot 70 vestigingen van Burger King komen.

 

Bestaande franchisenemers

Burger Brands Belgium wil de komende vijf à zes jaar groeien naar 140 tot 150 restaurants, Quick en Burger King gecombineerd. Dat is een groei met bijna de helft in een markt die er slechts met 1% per jaar op vooruit gaat.

 

Voor die groei rekent het vooral op bestaande franchisenemers. Zo is de nieuwe Burger King in Antwerpen nog steeds in handen van de oude franchisenemer van Quick. “De omvorming van mijn Quick vergde een investering van 1,2 miljoen euro. Dat zal ik eruit moeten halen via een grotere omzet. Want een Burger King lokt toch meer klanten, gezien de naamsbekendheid. Zeker bij een bioscooppubliek als Metropolis moet dat aanspreken”, aldus franchisenemer René Korfmaker.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen. Maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Back to top