Eerste bier door artificiële intelligentie is een feit

Eerste bier door artificiële intelligentie is een feit

Het Londense bedrijf IntelligentX Brewing heeft een eigen bier ontwikkeld, dat wordt samengesteld op basis van artificiële intelligentie. Het bier wordt door een computer namelijk steeds aangepast op basis van feedback van gebruikers.

 

Snel reageren met AI

Om de smaak van het bier te laten evolueren en te perfectioneren, wordt gebruik gemaakt van ingewikkelde algoritmes, die de reviews van bierdrinkers gebruiken om verdere aanpassingen te doen. Volgens het bedrijf is dit de perfecte manier om snel te kunnen reageren op de evoluerende wereld van de speciaalbieren, aangezien het bier zo veel sneller kan aangepast worden aan de noden van de klant.

 

Consumenten die het bier kopen en drinken worden dan ook aangemoedigd om online een review in te vullen, zodat de smaak door het artificiële intelligentie-systeem kan aangepast worden waar nodig.

 

“Artificiële intelligentie gaat over het maken van beslissingen, en wanneer je bier brouwt, zijn er heel wat beslissingen die moeten worden gemaakt”, zegt Rob McInerney, medeoprichter van IntelligentX Brewing. Het bedrijf voegde daarom alle mogelijke combinaties van ingrediënten en methodes toe aan de AI, die daarna aan de slag gaat met die informatie om een bier te brouwen dat perfect in de smaak moet vallen bij de consument.

 

“Er is een revolutie aan de gang over heel de wereld en de smaken van de mensen veranderen sneller dan ooit tevoren. AI is de perfecte manier om daar op te antwoorden”, voegt zijn partner Huw Leith daar aan toe.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour blijft marktaandeel verliezen in Frankrijk

13/12/2017

Dat CEO Alexandre Bompard voor een grote uitdaging staat bij Carrefour, werd zopas nog eens bevestigd door de nieuwste cijfers van Kantar Worldpanel. Zijn keten was vorige maand immers de grootste verliezer qua marktaandeel in Frankrijk.

Nederland en België blijven zorgenkindjes voor gescheiden Metro

13/12/2017

De Duitse foodretailgroep Metro zegt in zijn eerste jaar sinds de afsplitsing van zijn non-foodactiviteiten een solide basis voor nieuwe groei te hebben gelegd. De Benelux blijft nochtans een rem op die groei zetten. 

 

70 jobs verdwijnen op hoofdkantoor AB InBev in Leuven

12/12/2017

Op het hoofdkantoor van AB InBev in Leuven verdwijnen zeventig banen, nu de brouwer besloten heeft om zijn wereldwijde aankoopdienst te verhuizen naar Zwitserland. Daar bevond zich ook al de aankoopdienst van SABMiller.

Binnenkort een taks op vlees: wordt vlees de nieuwe tabak?

12/12/2017

Binnen de tien jaar komt er een vleestaks die vleesverbruik moet ontmoedigen, menen onderzoekers en parlementairen van over de hele wereld. De snelle groei van de vleesconsumptie heeft immers ernstige gevolgen voor klimaat en gezondheid.

 

AB InBev opent nieuwe brouwerij in China

12/12/2017

Brouwer AB InBev heeft een nieuwe brouwerij geopend in China, die jaarlijks 1,5 miljoen ton bier kan produceren en daarmee de grootste brouwerij van het bedrijf in Azië is. AB InBev hoopt zo te profiteren van de groeiende middenklasse in China.

Dr. Oetker stort zich op Belgische industriële bakkerij

11/12/2017

De Duitse Oetker Gruppe, bij ons vooral bekend van de diepvriespizza’s van Dr. Oetker, heeft de Belgische industriële bakkerij Diversi Foods overgenomen. Dat is een grote leverancier van diepvriesbrood aan Belgische en Nederlandse supermarktketens.

Back to top