Eerste bier door artificiële intelligentie is een feit

Eerste bier door artificiële intelligentie is een feit

Eerste bier door artificiële intelligentie is een feit

Het Londense bedrijf IntelligentX Brewing heeft een eigen bier ontwikkeld, dat wordt samengesteld op basis van artificiële intelligentie. Het bier wordt door een computer namelijk steeds aangepast op basis van feedback van gebruikers.

 

Snel reageren met AI

Om de smaak van het bier te laten evolueren en te perfectioneren, wordt gebruik gemaakt van ingewikkelde algoritmes, die de reviews van bierdrinkers gebruiken om verdere aanpassingen te doen. Volgens het bedrijf is dit de perfecte manier om snel te kunnen reageren op de evoluerende wereld van de speciaalbieren, aangezien het bier zo veel sneller kan aangepast worden aan de noden van de klant.

 

Consumenten die het bier kopen en drinken worden dan ook aangemoedigd om online een review in te vullen, zodat de smaak door het artificiële intelligentie-systeem kan aangepast worden waar nodig.

 

“Artificiële intelligentie gaat over het maken van beslissingen, en wanneer je bier brouwt, zijn er heel wat beslissingen die moeten worden gemaakt”, zegt Rob McInerney, medeoprichter van IntelligentX Brewing. Het bedrijf voegde daarom alle mogelijke combinaties van ingrediënten en methodes toe aan de AI, die daarna aan de slag gaat met die informatie om een bier te brouwen dat perfect in de smaak moet vallen bij de consument.

 

“Er is een revolutie aan de gang over heel de wereld en de smaken van de mensen veranderen sneller dan ooit tevoren. AI is de perfecte manier om daar op te antwoorden”, voegt zijn partner Huw Leith daar aan toe.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.