Eerste bier door artificiële intelligentie is een feit

Eerste bier door artificiële intelligentie is een feit

Het Londense bedrijf IntelligentX Brewing heeft een eigen bier ontwikkeld, dat wordt samengesteld op basis van artificiële intelligentie. Het bier wordt door een computer namelijk steeds aangepast op basis van feedback van gebruikers.

 

Snel reageren met AI

Om de smaak van het bier te laten evolueren en te perfectioneren, wordt gebruik gemaakt van ingewikkelde algoritmes, die de reviews van bierdrinkers gebruiken om verdere aanpassingen te doen. Volgens het bedrijf is dit de perfecte manier om snel te kunnen reageren op de evoluerende wereld van de speciaalbieren, aangezien het bier zo veel sneller kan aangepast worden aan de noden van de klant.

 

Consumenten die het bier kopen en drinken worden dan ook aangemoedigd om online een review in te vullen, zodat de smaak door het artificiële intelligentie-systeem kan aangepast worden waar nodig.

 

“Artificiële intelligentie gaat over het maken van beslissingen, en wanneer je bier brouwt, zijn er heel wat beslissingen die moeten worden gemaakt”, zegt Rob McInerney, medeoprichter van IntelligentX Brewing. Het bedrijf voegde daarom alle mogelijke combinaties van ingrediënten en methodes toe aan de AI, die daarna aan de slag gaat met die informatie om een bier te brouwen dat perfect in de smaak moet vallen bij de consument.

 

“Er is een revolutie aan de gang over heel de wereld en de smaken van de mensen veranderen sneller dan ooit tevoren. AI is de perfecte manier om daar op te antwoorden”, voegt zijn partner Huw Leith daar aan toe.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Back to top