Eerste Fish Tales Vismarkt bij Albert Heijn

Eerste Fish Tales Vismarkt bij Albert Heijn

Albert Heijn aan het Gelderlandplein in Amsterdam begon afgelopen week met de eerste Fish Tales Vismarkt van Bart van Olphen. Albert Heijn wil met het concept de beleving van verse vis in de winkels brengen.

 

Verse vis op ijs brengt beleving

Ondernemer Bart van Olphen, die Fish Tales Vismarkt ontwikkelde, verwacht op korte termijn het concept in meer AH-supermarkten te openen. De Fish Tales Vismarkt, dat als shop-in-shop op de winkelvloer wordt gebracht, presenteert verse vis en schaal- en schelpdieren op ijs, en haring die in de haringhoek vers wordt gesneden.

 

Er zijn eveneens kant-en-klare gebakken, gerookte en gemarineerde visproducten en vers bereide vismaaltijden te koop. De vis is zoveel mogelijk afkomstig van de Nederlandse vissers waarmee Van Olphen samenwerkt.

 

Vervolg AH Soendaplein

Fish Tales Vismarkt bij AH-supermarkt in Amsterdam is een vervolg van het Fish Tales-viskraam bij Albert Heijn aan het Soendaplein in Haarlem. Van Olphen introduceerde hier vorig jaar een kraam in de winkel met een assortiment duurzaam gevangen verse vis op ijs, waaronder Hollandse vis, zalm, tonijn en schaal- en schelpdieren.

 

In het viskraam staan visboeren, die klanten informatie kunnen geven over de vis en de bereidingswijze. Daarnaast zijn er receptkaarten met visgerechten verkrijgbaar.

 

Bart van Olphen werkte eerder al met Albert Heijn samen in het visassortiment, onder meer met voorverpakte vis. De ondernemer zet zich in voor duurzame verantwoorde vis en visvangst. Hij schreef diverse kookboeken over vis en vertelt op 'bartsfishtales' op Instagram over koken met vis.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top