Eerste Fish Tales Vismarkt bij AH

Eerste Fish Tales Vismarkt bij Albert Heijn

Eerste Fish Tales Vismarkt bij Albert Heijn

Albert Heijn aan het Gelderlandplein in Amsterdam begon afgelopen week met de eerste Fish Tales Vismarkt van Bart van Olphen. Albert Heijn wil met het concept de beleving van verse vis in de winkels brengen.

 

Verse vis op ijs brengt beleving

Ondernemer Bart van Olphen, die Fish Tales Vismarkt ontwikkelde, verwacht op korte termijn het concept in meer AH-supermarkten te openen. De Fish Tales Vismarkt, dat als shop-in-shop op de winkelvloer wordt gebracht, presenteert verse vis en schaal- en schelpdieren op ijs, en haring die in de haringhoek vers wordt gesneden.

 

Er zijn eveneens kant-en-klare gebakken, gerookte en gemarineerde visproducten en vers bereide vismaaltijden te koop. De vis is zoveel mogelijk afkomstig van de Nederlandse vissers waarmee Van Olphen samenwerkt.

 

Vervolg AH Soendaplein

Fish Tales Vismarkt bij AH-supermarkt in Amsterdam is een vervolg van het Fish Tales-viskraam bij Albert Heijn aan het Soendaplein in Haarlem. Van Olphen introduceerde hier vorig jaar een kraam in de winkel met een assortiment duurzaam gevangen verse vis op ijs, waaronder Hollandse vis, zalm, tonijn en schaal- en schelpdieren.

 

In het viskraam staan visboeren, die klanten informatie kunnen geven over de vis en de bereidingswijze. Daarnaast zijn er receptkaarten met visgerechten verkrijgbaar.

 

Bart van Olphen werkte eerder al met Albert Heijn samen in het visassortiment, onder meer met voorverpakte vis. De ondernemer zet zich in voor duurzame verantwoorde vis en visvangst. Hij schreef diverse kookboeken over vis en vertelt op 'bartsfishtales' op Instagram over koken met vis.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.