Eerste Fish Tales Vismarkt bij Albert Heijn

Eerste Fish Tales Vismarkt bij Albert Heijn

Albert Heijn aan het Gelderlandplein in Amsterdam begon afgelopen week met de eerste Fish Tales Vismarkt van Bart van Olphen. Albert Heijn wil met het concept de beleving van verse vis in de winkels brengen.

 

Verse vis op ijs brengt beleving

Ondernemer Bart van Olphen, die Fish Tales Vismarkt ontwikkelde, verwacht op korte termijn het concept in meer AH-supermarkten te openen. De Fish Tales Vismarkt, dat als shop-in-shop op de winkelvloer wordt gebracht, presenteert verse vis en schaal- en schelpdieren op ijs, en haring die in de haringhoek vers wordt gesneden.

 

Er zijn eveneens kant-en-klare gebakken, gerookte en gemarineerde visproducten en vers bereide vismaaltijden te koop. De vis is zoveel mogelijk afkomstig van de Nederlandse vissers waarmee Van Olphen samenwerkt.

 

Vervolg AH Soendaplein

Fish Tales Vismarkt bij AH-supermarkt in Amsterdam is een vervolg van het Fish Tales-viskraam bij Albert Heijn aan het Soendaplein in Haarlem. Van Olphen introduceerde hier vorig jaar een kraam in de winkel met een assortiment duurzaam gevangen verse vis op ijs, waaronder Hollandse vis, zalm, tonijn en schaal- en schelpdieren.

 

In het viskraam staan visboeren, die klanten informatie kunnen geven over de vis en de bereidingswijze. Daarnaast zijn er receptkaarten met visgerechten verkrijgbaar.

 

Bart van Olphen werkte eerder al met Albert Heijn samen in het visassortiment, onder meer met voorverpakte vis. De ondernemer zet zich in voor duurzame verantwoorde vis en visvangst. Hij schreef diverse kookboeken over vis en vertelt op 'bartsfishtales' op Instagram over koken met vis.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top