Eigen merken stuwen omzet Wessanen | RetailDetail

Eigen merken stuwen omzet Wessanen

Eigen merken stuwen omzet Wessanen
Wessanen

In het derde kwartaal is de omzet van voedingsbedrijf Wessanen met 7% gegroeid. Dat was vooral te danken aan goede prestaties van de eigen merken: bij sommige merken was er zelfs tweecijferige groei.

Zuivelvervangers

De totale omzet van Wessanen kwam voor het derde kwartaal uit op 147,4 miljoen euro, een groei van 7,2% ten opzichte van een jaar eerder. Bij de eigen merken was de gemiddelde groei met 9% zelfs nog een stuk hoger. Dankzij die goede prestaties steeg de nettowinst van 6 miljoen euro naar 8,5 miljoen euro. Over de eerste drie kwartalen heen steeg de winst zo al met 29,1% naar 28,8 miljoen euro.

 

Wessanen spreekt dan ook van een solide kwartaal, waarin de eigen merken sneller groeiden dan in de eerste helft van het jaar. Ook de Duitse merken groeien allemaal terug, nadat er een succesvolle nieuwe strategie werd uitgewerkt. Het bedrijf zag vooral een sterke groei bij de zuivelvervangers, die op alle markten goed presteren.

 

In de Benelux doet Whole Earth pindakaas het bijzonder goed en was er de sterke start van de Zonnatura zuivelvervangers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Delhaize schrapt partners voor Pluskaart

12/07/2018

Delhaize-klanten gaan wat minder punten kunnen sprokkelen met hun Pluskaart, want de samenwerking met de andere retailers waar klanten punten konden verzamelen en bonnen inwisselen (DI, Planet Parfum, Q8 en Tom&Co) wordt stopgezet.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan

11/07/2018

Jumbo Groep Holding, het bedrijf achter supermarktketen Jumbo, maakte vandaag een aantal wissels bekend in de eigen directie. Jumbo België krijgt Peter Isaac als algemeen directeur, La Place neemt afscheid van Bart van den Nieuwenhof.