Eigenaar Argos aanvaardt overnamebod Sainsbury’s | RetailDetail

Eigenaar Argos aanvaardt overnamebod Sainsbury’s

Eigenaar Argos aanvaardt overnamebod Sainsbury’s

De Home Retail Group, de eigenaar van winkelketen Argos, heeft een overnamebod aanvaard van supermarktketen Sainsbury’s. De overname van Home Retail Group moet al in het derde kwartaal van dit jaar afgerond worden.

Bod unaniem aanvaard

Sainsbury’s bood ongeveer 1,4 miljard pond (1,75 miljard euro) voor de overname van het moederbedrijf van Argos: dat is 74% hoger dan de waarde van het bedrijf begin januari, toen het bod publiek werd gemaakt. De raad van bestuur van de Home Retail Group heeft besloten om dat bod unaniem te aanvaarden.

 

De deal rond de Home Retail Group is de grootste overname ooit voor Sainsbury’s, dat hoopt om de efficiëntie van Argos te verbeteren door de winkels te verhuizen naar locaties die al in handen zijn van Sainsbury’s. Daarnaast moeten ook de kosten dalen en de aankoopvoorwaarden verbeteren. Sainsbury’s krijgt met de overname ook een groot distributienetwerk in handen in het Verenigd Koninkrijk, waardoor het gemakkelijker de concurrentie kan aangaan met online spelers, zoals Amazon.

 

Sainsbury’s verwacht dat de overname van de Home Retail Group minstens 160 miljoen pond (200 miljoen euro) extra winst zal betekenen tegen het derde jaar na de overname. Voorheen mikte het nog op 120 miljoen pond (150 miljoen euro) extra winst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.