Eigenaar Argos aanvaardt overnamebod Sainsbury’s | RetailDetail

Eigenaar Argos aanvaardt overnamebod Sainsbury’s

Eigenaar Argos aanvaardt overnamebod Sainsbury’s

De Home Retail Group, de eigenaar van winkelketen Argos, heeft een overnamebod aanvaard van supermarktketen Sainsbury’s. De overname van Home Retail Group moet al in het derde kwartaal van dit jaar afgerond worden.

Bod unaniem aanvaard

Sainsbury’s bood ongeveer 1,4 miljard pond (1,75 miljard euro) voor de overname van het moederbedrijf van Argos: dat is 74% hoger dan de waarde van het bedrijf begin januari, toen het bod publiek werd gemaakt. De raad van bestuur van de Home Retail Group heeft besloten om dat bod unaniem te aanvaarden.

 

De deal rond de Home Retail Group is de grootste overname ooit voor Sainsbury’s, dat hoopt om de efficiëntie van Argos te verbeteren door de winkels te verhuizen naar locaties die al in handen zijn van Sainsbury’s. Daarnaast moeten ook de kosten dalen en de aankoopvoorwaarden verbeteren. Sainsbury’s krijgt met de overname ook een groot distributienetwerk in handen in het Verenigd Koninkrijk, waardoor het gemakkelijker de concurrentie kan aangaan met online spelers, zoals Amazon.

 

Sainsbury’s verwacht dat de overname van de Home Retail Group minstens 160 miljoen pond (200 miljoen euro) extra winst zal betekenen tegen het derde jaar na de overname. Voorheen mikte het nog op 120 miljoen pond (150 miljoen euro) extra winst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Back to top