Eigenaar Argos aanvaardt overnamebod Sainsbury’s | RetailDetail

Eigenaar Argos aanvaardt overnamebod Sainsbury’s

Eigenaar Argos aanvaardt overnamebod Sainsbury’s

De Home Retail Group, de eigenaar van winkelketen Argos, heeft een overnamebod aanvaard van supermarktketen Sainsbury’s. De overname van Home Retail Group moet al in het derde kwartaal van dit jaar afgerond worden.

Bod unaniem aanvaard

Sainsbury’s bood ongeveer 1,4 miljard pond (1,75 miljard euro) voor de overname van het moederbedrijf van Argos: dat is 74% hoger dan de waarde van het bedrijf begin januari, toen het bod publiek werd gemaakt. De raad van bestuur van de Home Retail Group heeft besloten om dat bod unaniem te aanvaarden.

 

De deal rond de Home Retail Group is de grootste overname ooit voor Sainsbury’s, dat hoopt om de efficiëntie van Argos te verbeteren door de winkels te verhuizen naar locaties die al in handen zijn van Sainsbury’s. Daarnaast moeten ook de kosten dalen en de aankoopvoorwaarden verbeteren. Sainsbury’s krijgt met de overname ook een groot distributienetwerk in handen in het Verenigd Koninkrijk, waardoor het gemakkelijker de concurrentie kan aangaan met online spelers, zoals Amazon.

 

Sainsbury’s verwacht dat de overname van de Home Retail Group minstens 160 miljoen pond (200 miljoen euro) extra winst zal betekenen tegen het derde jaar na de overname. Voorheen mikte het nog op 120 miljoen pond (150 miljoen euro) extra winst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.