Ekoplaza en Diabetes Fonds starten Lekker met minder suiker | RetailDetail

Ekoplaza en Diabetes Fonds gaan voor minder suiker

Ekoplaza en Diabetes Fonds gaan voor minder suiker
Shutterstock

Ekoplaza en het Diabetes Fonds starten de Lekker met minder suiker weken. Klanten krijgen bij Ekoplaza vijf weken lang tips en recepten over producten met minder suiker.


Strijd tegen hoge suikerinname

Biologische supermarkt Ekoplaza en het Diabetes Fonds binden met de actieweken de strijd aan tegen de hoge inname van suiker. Ze selecteerden voor de actie producten met minder suiker. Deze bevatten geen toegevoegde suikers of minder toegevoegde suikers en hebben daardoor minder calorieën dan vergelijkbare gangbare producten. De nieuwsbrief van www.lekkermetmindersuiker.nl geeft consumenten tips en recepten met producten die minder suiker bevatten.


De actieweken met Ekoplaza maken deel uit van de doelstelling van het Diabetes Fonds naar minder suikergebruik. Het fonds wil de komende jaren de suikerinname met een derde verlagen.


Suiker als risico

Zo’n 80 procent van de Nederlanders krijgt ongemerkt anderhalf tot twee keer teveel suiker binnen. Het gaat per persoon per dag om gemiddeld per 30 klontjes aan suikers. Suiker zit in veel producten en consumenten worden continu verleid tot ongezonde keuzes met veel suiker.
 

Suiker vormt een belangrijk risico voor de gezondheid. Een op de drie Nederlanders krijgt diabetes type 2. Zo verhoogt een dagelijks blikje frisdrank het risico op diabetes type 2 met 20 procent. Teveel suiker kan leiden tot overgewicht, aanmaak van vetten in de lever en meer vetten in het bloed. Hiervoor wordt het lichaam minder gevoelig voor insuline en het kan leiden tot diabetes type 2. Dit kan een hartinfarct, blindheid en nierfalen tot gevolg hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.