Ekoplaza gaat in Zwolle binnen twee uur leveren

Ekoplaza gaat in Zwolle binnen twee uur leveren

Biosupermarktketen Ekoplaza gaat in Zwolle bestellingen binnen de twee uur leveren. Daarvoor zorgt het lokale boodschappenplatform SuperBuddy.

Via website SuperBuddy

In tegenstelling tot de gebieden waar Ekoplaza nu al thuisbezorging aanbiedt, Zuidoost-Brabant (sinds november 2015) en Utrecht (sinds vorige maand), heeft Ekoplaza het thuisbezorgen in Zwolle uitbesteed aan een lokaal bedrijf: SuperBuddy. Dat platform werkt met zogenaamde buddy's, die vaak door de arbeidsmarkt over het hoofd worden gezien en zo toch werk aangeboden krijgen. De buddy's kregen eerst een training om hen te leren waar ze op moeten letten als ze producten meenemen.

 

De klant moet ook op de website van SuperBuddy aangeven welke boodschappen de buddy moet halen, dien e moet dan binnen de twee uur aan de deur van de klant kunnen staan. SuperBuddy garandeert ook binnen een tijdvak van een half uur te zullen leveren. De dienst wordt wel enkel aangeboden in vijf postcodegebieden en kost vijf euro per bezorging.

 

Ekoplaza heeft inmiddels 75 vestigingen in Nederland, waarvan één in Zwolle. De keten biedt 100% biologische producten aan en is daardoor al twee jaar op rij winnaar van de prijs voor meest duurzame supermarktketen van Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top