E.Leclerc en Duitse Rewe Group creëren eigen aankoopalliantie | RetailDetail

E.Leclerc en Duitse Rewe Group creëren eigen aankoopalliantie

E.Leclerc en Duitse Rewe Group creëren eigen aankoopalliantie

Het Franse E.Leclerc en de Duitse gigant Rewe hebben aangekondigd dat ze samen een nieuwe aankoopalliantie zullen oprichten om hun groei en aankoopvoorwaarden te versterken.

Gemeenschappelijke strategische plannen

Michel-Edouard Leclerc (hoofd van E.Leclerc) en Alain Caparros (hoofd van het de Duitse Rewe Group) hebben in een persmededeling gesteld dat ze "een strategische samenwerking zullen opzetten om hun gemeenschappelijke strategische plannen op één lijn te brengen". Vooral op aankoopvlak willen beide bedrijven samenwerken.

 

Ze hebben ook beslist om "van deze synergie te profiteren om hun teams op gemeenschappelijke strategische projecten gelijk te trekken, gaande van bioproducten, toeristgerichte activiteiten tot import, energie en elektrische mobiliteit. "

 

Rewe vervoegt wederom Coopernic-alliantie

Gelijktijdig met deze aankondiging zal Rewe Group ook de Belgische aankoopalliantie CORE verlaten om terug te keren naar de Coopernic-alliantie, met E.Leclerc, Coop Italia en Delhaize als overige leden.

 

In 2014 had Leclerc een omzet van 45,7 miljard euro (37 miljard euro als de benzine-opbrengsten worden weggelaten), waarvan 42,2 miljard in Frankrijk werd verwezenlijkt. Het Duitse Rewe wist dan weer een wereldwijde omzet van 51 miljard euro te behalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top