Dunkin’ Donuts opent eerste in Amsterdam | RetailDetail

Enorme interesse voor herstart Dunkin’ Donuts

Enorme interesse voor herstart Dunkin’ Donuts

Donutketen Dunkin’ Donuts maakt vandaag een herstart in Nederland met een eerste nieuwe vestiging aan de Nieuwendijk in hartje Amsterdam. Voor de opening stonden tientallen mensen urenlang aan te schuiven.

Producten met Hollands tintje

De nieuwe winkel, waarmee waarmee Dunkin' Donuts na een jarenlange afwezigheid een nieuwe start maakt in Nederland,, heeft een assortiment donuts, bagels, muffins en croissants waaraan producten met een Hollands tintje zijn toegevoegd. Zo is er een nieuwe donut met een Hollandse koekjessmaak en kregen donuts namen van Hollandse iconen als Delfts Blauw, De Tulp en De Molen.

 

“Deze opening in Amsterdam markeert de verdere groei van Dunkin’ Donuts in Nederland, waarvan we er 25 willen openen de komende jaren”, aldus Nabil Besali, CEO van Amba Daoud en master franchisenemer van Dunkin’ Donuts in Nederland. De keten wil in Amsterdam nog drie winkels openen. Het merk was voorheen ook in de hoofdstad actief.

 

Er was alvast veel interesse voor de herstart, meldt Het Parool: sommige klanten hebben zelfs de nacht doorgebracht om de heropening te kunnen meemaken. De eerste honderd klanten krijgen dan ook een jaar lang zes gratis donuts per week.

 

In nieuwe huisstijl

De eerste winkel in Amsterdam maakt met tegelwerk in de sfeer van Delfts Blauw ook in de uitstraling een link naar het Nederlandse verleden. De locatie heeft zitgedeelten, wanddecoraties met het Dunkin’ Donuts-assortiment en een speciale presentatie van de donuts en andere producten. Klanten hebben keuze uit fairtradegecertificeerde koffie, ijskoffie, theesoorten, ijsthee en Dunkin’ specials.

 

Het Amerikaanse Dunkin' Donuts, opgericht in 1950, omvat inmiddels meer dan 12.200 winkels in 45 landen wereldwijd. Het hoofdkantoor is gevestigd in Canton (Massachusetts).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.