Dunkin’ Donuts opent eerste in Amsterdam | RetailDetail

Enorme interesse voor herstart Dunkin’ Donuts

Enorme interesse voor herstart Dunkin’ Donuts

Donutketen Dunkin’ Donuts maakt vandaag een herstart in Nederland met een eerste nieuwe vestiging aan de Nieuwendijk in hartje Amsterdam. Voor de opening stonden tientallen mensen urenlang aan te schuiven.

Producten met Hollands tintje

De nieuwe winkel, waarmee waarmee Dunkin' Donuts na een jarenlange afwezigheid een nieuwe start maakt in Nederland,, heeft een assortiment donuts, bagels, muffins en croissants waaraan producten met een Hollands tintje zijn toegevoegd. Zo is er een nieuwe donut met een Hollandse koekjessmaak en kregen donuts namen van Hollandse iconen als Delfts Blauw, De Tulp en De Molen.

 

“Deze opening in Amsterdam markeert de verdere groei van Dunkin’ Donuts in Nederland, waarvan we er 25 willen openen de komende jaren”, aldus Nabil Besali, CEO van Amba Daoud en master franchisenemer van Dunkin’ Donuts in Nederland. De keten wil in Amsterdam nog drie winkels openen. Het merk was voorheen ook in de hoofdstad actief.

 

Er was alvast veel interesse voor de herstart, meldt Het Parool: sommige klanten hebben zelfs de nacht doorgebracht om de heropening te kunnen meemaken. De eerste honderd klanten krijgen dan ook een jaar lang zes gratis donuts per week.

 

In nieuwe huisstijl

De eerste winkel in Amsterdam maakt met tegelwerk in de sfeer van Delfts Blauw ook in de uitstraling een link naar het Nederlandse verleden. De locatie heeft zitgedeelten, wanddecoraties met het Dunkin’ Donuts-assortiment en een speciale presentatie van de donuts en andere producten. Klanten hebben keuze uit fairtradegecertificeerde koffie, ijskoffie, theesoorten, ijsthee en Dunkin’ specials.

 

Het Amerikaanse Dunkin' Donuts, opgericht in 1950, omvat inmiddels meer dan 12.200 winkels in 45 landen wereldwijd. Het hoofdkantoor is gevestigd in Canton (Massachusetts).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.