Europese “Green Light Award” voor Delhaize België | RetailDetail

Europese “Green Light Award” voor Delhaize België

Europese “Green Light Award” voor Delhaize België

De tweejaarlijkse Green Light Award voor duurzame verlichting gaat naar Delhaize België. De Europese Commissie bekroont de supermarktketen omdat de groep tegen eind 2011 voor haar volledige winkelverlichting zal overstappen op de meest energiezuinige technologie van het moment.

60% minder elektriciteit!

Technisch gesproken zal Delhaize enkel nog zogenoemde T5-verlichting met elektronische ballast gebruiken en, waar mogelijk, overschakelen op superzuinige led-verlichting in onder meer de koelkasten. Omdat deze omschakeling in alle winkels van Delhaize België wordt doorgevoerd, is de impact enorm: een besparing van 20.694 MWh per jaar, of liefst 60% minder elektriciteit. Tegelijk wordt het gebruik van schadelijke stoffen zoals kwik drastisch verminderd.


“Delhaize België is trots op deze erkenning voor de duurzame inspanningen die we leveren op het vlak van verlichting. De inspanningen in dit project kaderen in onze geïntegreerde aanpak om alle activiteiten van Delhaize duurzamer te maken om op die manier de impact op het milieu te verkleinen”, zegt Denis Knoops, Senior Vice President Business & Concept Development & New Business Opportunities bij Delhaize België.

Green Light Programma

Het Green Light Programma en de bijbehorende tweejaarlijkse Green Light Award werden in 2000 in het leven geroepen door de Europese Commissie om, samen met de lidstaten, organisaties en bedrijven in de Europese Unie actief te ijveren voor een lager energieverbruik én minder schadelijke stoffen bij verlichting.

 

De tweejaarlijkse Green Light Award voor duurzame verlichting gaat naar Delhaize België. De Europese Commissie bekroont de supermarktketen omdat de groep tegen eind 2011 voor haar volledige winkelverlichting zal overstappen op de meest energiezuinige technologie van het moment.

60% minder elektriciteit!

Technisch gesproken zal Delhaize enkel nog zogenoemde T5-verlichting met elektronische ballast gebruiken en, waar mogelijk, overschakelen op superzuinige led-verlichting in onder meer de koelkasten. Omdat deze omschakeling in alle winkels van Delhaize België wordt doorgevoerd, is de impact enorm: een besparing van 20.694 MWh per jaar, of liefst 60% minder elektriciteit. Tegelijk wordt het gebruik van schadelijke stoffen zoals kwik drastisch verminderd.


“Delhaize België is trots op deze erkenning voor de duurzame inspanningen die we leveren op het vlak van verlichting. De inspanningen in dit project kaderen in onze geïntegreerde aanpak om alle activiteiten van Delhaize duurzamer te maken om op die manier de impact op het milieu te verkleinen”, zegt Denis Knoops, Senior Vice President Business & Concept Development & New Business Opportunities bij Delhaize België.

Green Light Programma

Het Green Light Programma en de bijbehorende tweejaarlijkse Green Light Award werden in 2000 in het leven geroepen door de Europese Commissie om, samen met de lidstaten, organisaties en bedrijven in de Europese Unie actief te ijveren voor een lager energieverbruik én minder schadelijke stoffen bij verlichting.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.