Europese “Green Light Award” voor Delhaize België

Europese “Green Light Award” voor Delhaize België

De tweejaarlijkse Green Light Award voor duurzame verlichting gaat naar Delhaize België. De Europese Commissie bekroont de supermarktketen omdat de groep tegen eind 2011 voor haar volledige winkelverlichting zal overstappen op de meest energiezuinige technologie van het moment.

60% minder elektriciteit!

Technisch gesproken zal Delhaize enkel nog zogenoemde T5-verlichting met elektronische ballast gebruiken en, waar mogelijk, overschakelen op superzuinige led-verlichting in onder meer de koelkasten. Omdat deze omschakeling in alle winkels van Delhaize België wordt doorgevoerd, is de impact enorm: een besparing van 20.694 MWh per jaar, of liefst 60% minder elektriciteit. Tegelijk wordt het gebruik van schadelijke stoffen zoals kwik drastisch verminderd.


“Delhaize België is trots op deze erkenning voor de duurzame inspanningen die we leveren op het vlak van verlichting. De inspanningen in dit project kaderen in onze geïntegreerde aanpak om alle activiteiten van Delhaize duurzamer te maken om op die manier de impact op het milieu te verkleinen”, zegt Denis Knoops, Senior Vice President Business & Concept Development & New Business Opportunities bij Delhaize België.

Green Light Programma

Het Green Light Programma en de bijbehorende tweejaarlijkse Green Light Award werden in 2000 in het leven geroepen door de Europese Commissie om, samen met de lidstaten, organisaties en bedrijven in de Europese Unie actief te ijveren voor een lager energieverbruik én minder schadelijke stoffen bij verlichting.

 

De tweejaarlijkse Green Light Award voor duurzame verlichting gaat naar Delhaize België. De Europese Commissie bekroont de supermarktketen omdat de groep tegen eind 2011 voor haar volledige winkelverlichting zal overstappen op de meest energiezuinige technologie van het moment.

60% minder elektriciteit!

Technisch gesproken zal Delhaize enkel nog zogenoemde T5-verlichting met elektronische ballast gebruiken en, waar mogelijk, overschakelen op superzuinige led-verlichting in onder meer de koelkasten. Omdat deze omschakeling in alle winkels van Delhaize België wordt doorgevoerd, is de impact enorm: een besparing van 20.694 MWh per jaar, of liefst 60% minder elektriciteit. Tegelijk wordt het gebruik van schadelijke stoffen zoals kwik drastisch verminderd.


“Delhaize België is trots op deze erkenning voor de duurzame inspanningen die we leveren op het vlak van verlichting. De inspanningen in dit project kaderen in onze geïntegreerde aanpak om alle activiteiten van Delhaize duurzamer te maken om op die manier de impact op het milieu te verkleinen”, zegt Denis Knoops, Senior Vice President Business & Concept Development & New Business Opportunities bij Delhaize België.

Green Light Programma

Het Green Light Programma en de bijbehorende tweejaarlijkse Green Light Award werden in 2000 in het leven geroepen door de Europese Commissie om, samen met de lidstaten, organisaties en bedrijven in de Europese Unie actief te ijveren voor een lager energieverbruik én minder schadelijke stoffen bij verlichting.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Personeel Antwerpse Albert Heijn ziek van onzekerheid

11/08/2017

De helft van de werknemers van de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen is ziek of afwezig door de onzekerheid die er heerst rond de winkel. Die moet verkocht worden vanwege de fusie, maar dat lukt maar niet.

Oprah Winfrey in zee met Kraft Heinz

10/08/2017

De Amerikaanse tv-ster Oprah Winfrey heeft samen met Kraft Heinz een gamma “gezonde en voedzame soepen en bijgerechten” ontwikkeld. De producten, voorlopig enkel voor de Amerikaanse markt, moeten Kraft Heinz opnieuw aan omzetgroei helpen.

Back to top