Färm opent nieuwe Brusselse biowinkel | RetailDetail

Färm opent nieuwe Brusselse biowinkel

Färm opent nieuwe Brusselse biowinkel
Foto: Shutterstock

De Brusselse bioformule Färm opent een nieuwe vestiging in Schaarbeek. Om de expansie te ondersteunen, is ook een crowdfundingcampagne opgestart: Färm wil 300.000 euro ophalen bij privébeleggers. 

 

Crowdfunding en subsidie voor verdere expansie

Bioketen Färm wil nog dit jaar een nieuwe winkel openen bij het Meiserplein in Schaarbeek, meer bepaald aan de Rogierlaan 383. Met 650 m² wordt dat de grootste vestiging van de Brusselse keten tot nu toe. In samenwerking met de coöperatieve AgriBio komt in de biowinkel ook een warme bakkerij: dagelijks zal er vers brood worden gekneed en gebakken.

 

Färm is in volle groei: vandaag heeft de keten vijf biosupermarkten in de Brusselse regio en een vestiging in Louvain-la-Neuve, maar via een crowdfundingcampagne wil het bedrijf nu nog eens 300.000 euro ophalen. Die moet onder meer de opening van de nieuwe winkel mogelijk maken. Geïnteresseerde beleggers kunnen nog tot 31 mei investeren. In ruil daarvoor krijgen investeerders aandelen, zij het zonder dividend. Op die manier hoopt Färm ook meer klanten te betrekken in de bio-onderneming. Voor de crowdfunding slaat het op het platform Lita.co de handen in elkaar met vastgoedbeheerder Ethical Property Europe, die er zelf een inzamelactie voor uitbreiding in Brussel lanceert.

 

De Brusselse investeringsmaatschappij Gimb pompte eerder al 500.000 euro in Färm om bij te dragen aan de ontwikkeling van de keten, maar ook om het concept, de missies en de waarden van het bedrijf nog meer in de verf te zetten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.