Facebookfans Lidl België stellen zelf cupcake samen | RetailDetail

Facebookfans Lidl België stellen zelf cupcake samen

Facebookfans Lidl België stellen zelf cupcake samen

De hele maand september loopt er op de Belgische Facebookpagina van Lidl een actie, waarbij klanten zelf een cupcake kunnen samenstellen. De drie populairste varianten worden toegevoegd aan het eindejaarsassortiment van dit jaar. Het is de eerste keer dat in België een supermarktketen fans op Facebook inschakelt voor de ontwikkeling van een nieuw product.

Drie thema's

De actie zal drie weken lopen, met elke week een nieuw thema. De eerste week moeten ze aan de slag met klassieke smaken, de tweede week gaat Lidl de exotische weg op en de derde week wordt er met chocolade teruggegrepen naar een favoriet van iedereen. De top drie van elke week neemt het in de laatste week tegen elkaar op. De drie finalisten zullen tijdens het eindejaar in de winkel liggen.

 

Fans kunnen de cupcake simpelweg samenstellen via een applicatie. Daar krijgen ze telkens vier keuzes voor de categorieën cake, vulling, topping en decoratie. Om het concept tot een geslaagd einde te brengen, moest er een banketbakker gezocht worden die bij afloop van de wedstrijd onmiddellijk aan de slag kon met de recepten.

 

"We hebben een Belgische banketbakker gevonden die bereid was om mee in dit bijzondere concept te stappen. Van zodra de finaleronde voorbij is, zal hij bijzonder snel aan de slag moeten: de juiste ingrediënten inkopen én beginnen bakken", vertelt Pieterjan Rynwalt, woordvoerder van Lidl.

 

#luxevooriedereen

Lidl België had ook vorig jaar al een socialemediastunt uitgevoerd, met name de twitteractie '#luxevooriedereen'. Lidl beloofde toen om vijf kerstpakketten te schenken per keer dat die bewuste hashtag werd gebruikt. Toen moest de supermarktketen de actie echter stopzetten door de overweldigende respons.

 

Lidl België heeft 150.000 fans op Facebook. De nieuwe cupcakes moeten vanaf december in de winkel liggen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.