Facebookfans Lidl België stellen zelf cupcake samen

Facebookfans Lidl België stellen zelf cupcake samen

De hele maand september loopt er op de Belgische Facebookpagina van Lidl een actie, waarbij klanten zelf een cupcake kunnen samenstellen. De drie populairste varianten worden toegevoegd aan het eindejaarsassortiment van dit jaar. Het is de eerste keer dat in België een supermarktketen fans op Facebook inschakelt voor de ontwikkeling van een nieuw product.

Drie thema's

De actie zal drie weken lopen, met elke week een nieuw thema. De eerste week moeten ze aan de slag met klassieke smaken, de tweede week gaat Lidl de exotische weg op en de derde week wordt er met chocolade teruggegrepen naar een favoriet van iedereen. De top drie van elke week neemt het in de laatste week tegen elkaar op. De drie finalisten zullen tijdens het eindejaar in de winkel liggen.

 

Fans kunnen de cupcake simpelweg samenstellen via een applicatie. Daar krijgen ze telkens vier keuzes voor de categorieën cake, vulling, topping en decoratie. Om het concept tot een geslaagd einde te brengen, moest er een banketbakker gezocht worden die bij afloop van de wedstrijd onmiddellijk aan de slag kon met de recepten.

 

"We hebben een Belgische banketbakker gevonden die bereid was om mee in dit bijzondere concept te stappen. Van zodra de finaleronde voorbij is, zal hij bijzonder snel aan de slag moeten: de juiste ingrediënten inkopen én beginnen bakken", vertelt Pieterjan Rynwalt, woordvoerder van Lidl.

 

#luxevooriedereen

Lidl België had ook vorig jaar al een socialemediastunt uitgevoerd, met name de twitteractie '#luxevooriedereen'. Lidl beloofde toen om vijf kerstpakketten te schenken per keer dat die bewuste hashtag werd gebruikt. Toen moest de supermarktketen de actie echter stopzetten door de overweldigende respons.

 

Lidl België heeft 150.000 fans op Facebook. De nieuwe cupcakes moeten vanaf december in de winkel liggen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

Back to top