Facebookfans Lidl België stellen zelf cupcake samen

Facebookfans Lidl België stellen zelf cupcake samen

De hele maand september loopt er op de Belgische Facebookpagina van Lidl een actie, waarbij klanten zelf een cupcake kunnen samenstellen. De drie populairste varianten worden toegevoegd aan het eindejaarsassortiment van dit jaar. Het is de eerste keer dat in België een supermarktketen fans op Facebook inschakelt voor de ontwikkeling van een nieuw product.

Drie thema's

De actie zal drie weken lopen, met elke week een nieuw thema. De eerste week moeten ze aan de slag met klassieke smaken, de tweede week gaat Lidl de exotische weg op en de derde week wordt er met chocolade teruggegrepen naar een favoriet van iedereen. De top drie van elke week neemt het in de laatste week tegen elkaar op. De drie finalisten zullen tijdens het eindejaar in de winkel liggen.

 

Fans kunnen de cupcake simpelweg samenstellen via een applicatie. Daar krijgen ze telkens vier keuzes voor de categorieën cake, vulling, topping en decoratie. Om het concept tot een geslaagd einde te brengen, moest er een banketbakker gezocht worden die bij afloop van de wedstrijd onmiddellijk aan de slag kon met de recepten.

 

"We hebben een Belgische banketbakker gevonden die bereid was om mee in dit bijzondere concept te stappen. Van zodra de finaleronde voorbij is, zal hij bijzonder snel aan de slag moeten: de juiste ingrediënten inkopen én beginnen bakken", vertelt Pieterjan Rynwalt, woordvoerder van Lidl.

 

#luxevooriedereen

Lidl België had ook vorig jaar al een socialemediastunt uitgevoerd, met name de twitteractie '#luxevooriedereen'. Lidl beloofde toen om vijf kerstpakketten te schenken per keer dat die bewuste hashtag werd gebruikt. Toen moest de supermarktketen de actie echter stopzetten door de overweldigende respons.

 

Lidl België heeft 150.000 fans op Facebook. De nieuwe cupcakes moeten vanaf december in de winkel liggen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Back to top