Fastfoodketens testen intelligente robots | RetailDetail

Fastfoodketens testen intelligente robots

Fastfoodketens testen intelligente robots

Artificiële intelligentie maakt z’n intrede in de fastfoodwereld. KFC opende een conceptstore waar een robot de bestellingen opneemt. Pizza Hut gaat in zee met Pepper, de ‘menselijke’ robot.

 

Voor het eerst in commerciële setting

Klanten die Hot Wings of een Party Bucket willen bestellen in de Original+ concept store van KFC in Shanghai, kunnen voortaan hun wensen doorgeven aan een intelligente robot, die luistert naar de naam Du Mi.


De robot, die een rechthoekig hoofd heeft en een vaasvormig lichaam, helpt klanten bij het bestellen en betalen. Stemherkenning, een slimme zoekmotor en holografische projectie zijn slechts enkele van de kenmerken. Du Mi werd ontwikkeld door Baidu, een toonaangevend Chinees internetbedrijf, en wordt bij KFC voor het eerst in een commerciële omgeving ingezet. 

 

Vriendelijke robot

Ook de collega’s van Pizza Hut geloven in het potentieel van robots. Pepper, de menselijke robot die eerder ook al door Carrefour werd uitgetest, gaat voor de pizzaketen klanten begroeten en betalingen aannemen in Aziatische restaurants. 


Het project is een samenwerking met MasterCard. De bedoeling is om de klantervaring persoonlijker te maken dan het geval zou zijn met zelfbedieningskiosken. Pepper is namelijk een robot die emoties herkent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid. De retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Carrefour doet inspanning voor werknemers met brugpensioen

16/07/2018

In het kader van haar transformatieplan voorziet Carrefour Belgium een bijkomende premie tot 500 euro voor werknemers die in het SWT-stelsel stappen, als ze een opleiding volgen voor een knelpuntberoep.