Fastfoodketens testen intelligente robots | RetailDetail

Fastfoodketens testen intelligente robots

Fastfoodketens testen intelligente robots

Artificiële intelligentie maakt z’n intrede in de fastfoodwereld. KFC opende een conceptstore waar een robot de bestellingen opneemt. Pizza Hut gaat in zee met Pepper, de ‘menselijke’ robot.

 

Voor het eerst in commerciële setting

Klanten die Hot Wings of een Party Bucket willen bestellen in de Original+ concept store van KFC in Shanghai, kunnen voortaan hun wensen doorgeven aan een intelligente robot, die luistert naar de naam Du Mi.


De robot, die een rechthoekig hoofd heeft en een vaasvormig lichaam, helpt klanten bij het bestellen en betalen. Stemherkenning, een slimme zoekmotor en holografische projectie zijn slechts enkele van de kenmerken. Du Mi werd ontwikkeld door Baidu, een toonaangevend Chinees internetbedrijf, en wordt bij KFC voor het eerst in een commerciële omgeving ingezet. 

 

Vriendelijke robot

Ook de collega’s van Pizza Hut geloven in het potentieel van robots. Pepper, de menselijke robot die eerder ook al door Carrefour werd uitgetest, gaat voor de pizzaketen klanten begroeten en betalingen aannemen in Aziatische restaurants. 


Het project is een samenwerking met MasterCard. De bedoeling is om de klantervaring persoonlijker te maken dan het geval zou zijn met zelfbedieningskiosken. Pepper is namelijk een robot die emoties herkent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.