Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken | RetailDetail

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken
Shutterstock

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

“Steun en expertise van Unilever”

Het Kinder-ijsje moet in 2018 verschijnen in Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland. Ferrero zal daarvoor een licentie uitreiken aan Unilever, dat volledig zal instaan voor de productie en de distributie van het ijs. Ferrero zal wel toekijken op de kwaliteit van het ijs, dat er in vier schillende vormen moet komen.

 

"Dit is een belangrijke stap voorwaarts om onze concurrentiepositie op de markt van chocolade en snoep te consolideren," zegt Ferrero. “Om optimaal van deze nieuwe stap te profiteren hebben wij de steun en expertise van Unilever gezocht.” Unilever heeft wereldwijd dan ook een marktaandeel van maar liefst 21%.

 

Ferrero is al langer bezig met het uitbouwen van de manier waarop zijn producten kunnen worden genuttigd. In Chicago opende zo eind mei het eerste Nutella-café, waar heel wat producten worden verkocht met de bekende chocopasta als basisingrediënt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.