Ferrero investeert in Aarlen

Ferrero investeert in Aarlen

Een nieuwe productielijn voor Kinder Surprise eieren in de Ferrero-fabriek in Aarlen levert vijftig nieuwe jobs op. Het gaat om een investering van 21 miljoen euro.

 

Seizoensproduct 

De nieuwe productielijn in de fabriek ”Ferrero Ardennes” zal dagelijks zo’n 250.000 Kinder Surprise-eieren van 100g produceren. Dat is een grotere versie van de bekende 20g-eitjes met een speelgoedje erin. Het seizoensproduct zal rond feestdagen als Pasen, Sinterklaas en Kerstmis in de winkels te verkrijgen zijn. Vanaf 2017 wordt de productielijn operationeel. 


De fabriek in Aarlen produceert naast chocolade-eitjes ook Schoko-Bons en Raffaello’s, voornamelijk voor de export. Er werken ongeveer 700 mensen.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top