Ferrero investeert in Aarlen | RetailDetail

Ferrero investeert in Aarlen

Ferrero investeert in Aarlen

Een nieuwe productielijn voor Kinder Surprise eieren in de Ferrero-fabriek in Aarlen levert vijftig nieuwe jobs op. Het gaat om een investering van 21 miljoen euro.

 

Seizoensproduct 

De nieuwe productielijn in de fabriek ”Ferrero Ardennes” zal dagelijks zo’n 250.000 Kinder Surprise-eieren van 100g produceren. Dat is een grotere versie van de bekende 20g-eitjes met een speelgoedje erin. Het seizoensproduct zal rond feestdagen als Pasen, Sinterklaas en Kerstmis in de winkels te verkrijgen zijn. Vanaf 2017 wordt de productielijn operationeel. 


De fabriek in Aarlen produceert naast chocolade-eitjes ook Schoko-Bons en Raffaello’s, voornamelijk voor de export. Er werken ongeveer 700 mensen.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groenteproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Carrefour doet inspanning voor werknemers met brugpensioen

16/07/2018

In het kader van haar transformatieplan voorziet Carrefour Belgium een bijkomende premie tot 500 euro voor werknemers die in het SWT-stelsel stappen, als ze een opleiding volgen voor een knelpuntberoep.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Delhaize schrapt partners voor Pluskaart

12/07/2018

Delhaize-klanten gaan wat minder punten kunnen sprokkelen met hun Pluskaart, want de samenwerking met de andere retailers waar klanten punten konden verzamelen en bonnen inwisselen (DI, Planet Parfum, Q8 en Tom&Co) wordt stopgezet.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.