Ferrero wil het Belgische Delacre overnemen

Ferrero wil het Belgische Delacre overnemen

Ferrero wil het Belgische Delacre overnemen

De Italiaanse groep Ferrero zou volgens de Italiaanse media een overnamebod hebben gedaan op de Belgische koekjesfabrikant Delacre. Delacre is sinds eind 2014 in handen van het Turkse Yildiz Holding.

 

Nieuwe markt

Ferrero zou via één van zijn filialen al een overnamebod hebben gedaan op Delacre. Dat schrijft de Italiaanse krant La Stampa. “Dit is de kans om een interessante markt te verkennen, waarin Ferrero momenteel nog niet actief is en die een significant groeipotentieel heeft”, staat volgens de krant te lezen in een intern bericht.

 

Delacre werd in 1872 opgericht en maakt sinds 1891 koekjes, die momenteel verkocht worden in meer dan 30 landen. In 1998 kwam het in handen van de Britse groep United Biscuits. Dat viel op zijn beurt in november 2014 dan weer in handen van de Yildiz Holding, dat ook de eigenaar is van de Belgische pralineproducent Godiva.

 

Ferrero is bij ons bekend van de merken Tic Tac, Mon Chéri, Kinder en Nutella. In het voorgaande boekjaar haalde het een omzet van 9,54 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top