Fijnbakkerij Lieven zoekt expansie via franchise | RetailDetail

Fijnbakkerij Lieven zoekt expansie via franchise

Fijnbakkerij Lieven zoekt expansie via franchise

Tien verkooppunten telt Fijnbakkerij Lieven intussen, allemaal in de driehoek Torhout-Brugge-Kust. Zaakvoerder Lieven Lammerant wil nu de rest van West-Vlaanderen en het westelijke deel van Oost-Vlaanderen veroveren via franchise.

Van drie naar tien in dertien jaar

In 2003 nam Lieven Lammerant de centrale bakkerij in Oostkamp en nog twee filialen in Brugge over van zijn toenmalige werkgever. Vandaag staat de teller al op tien: de grootste sprong voorwaarts zette de bakkersketen in 2011, met de overname van de vijf gewezen Iris-bakkerijen. Maar daarmee is de honger van de West-Vlaming nog niet gestild.

 

Nu zoekt de zaakvoerder franchisenemers om verder te groeien: “Daarbij denken we in eerste instantie aan West-Vlaanderen en het westelijke deel van Oost-Vlaanderen, maar veel is bespreekbaar”, zegt Lammerant. “De logistieke uitdaging voor onze centrale bakkerij is niet zo gigantisch, van hieruit kunnen we leveren in een vrij ruime actieradius.” Voor Lammerant is franchising een totaal nieuwe stap= alle huidige winkels worden uitgebaat door eigen personeel. “Er werken op vandaag ruim 60 mensen in ons team, zij vertegenwoordigen bijna 50 FTE’s”, aldus nog de zaakvoerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.