Fijnbakkerij Lieven zoekt expansie via franchise

Fijnbakkerij Lieven zoekt expansie via franchise

Tien verkooppunten telt Fijnbakkerij Lieven intussen, allemaal in de driehoek Torhout-Brugge-Kust. Zaakvoerder Lieven Lammerant wil nu de rest van West-Vlaanderen en het westelijke deel van Oost-Vlaanderen veroveren via franchise.

Van drie naar tien in dertien jaar

In 2003 nam Lieven Lammerant de centrale bakkerij in Oostkamp en nog twee filialen in Brugge over van zijn toenmalige werkgever. Vandaag staat de teller al op tien: de grootste sprong voorwaarts zette de bakkersketen in 2011, met de overname van de vijf gewezen Iris-bakkerijen. Maar daarmee is de honger van de West-Vlaming nog niet gestild.

 

Nu zoekt de zaakvoerder franchisenemers om verder te groeien: “Daarbij denken we in eerste instantie aan West-Vlaanderen en het westelijke deel van Oost-Vlaanderen, maar veel is bespreekbaar”, zegt Lammerant. “De logistieke uitdaging voor onze centrale bakkerij is niet zo gigantisch, van hieruit kunnen we leveren in een vrij ruime actieradius.” Voor Lammerant is franchising een totaal nieuwe stap= alle huidige winkels worden uitgebaat door eigen personeel. “Er werken op vandaag ruim 60 mensen in ons team, zij vertegenwoordigen bijna 50 FTE’s”, aldus nog de zaakvoerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Back to top