Flink wat carrièremoves in de food

Flink wat carrièremoves in de food

Bij het begin van een nieuw jaar hebben nogal wat fmcg-professionals de sprong gewaagd naar een nieuwe uitdaging. Niet voor niets noemen ze de sector 'fast moving'...

• An Caers adverteerde als marketingmanager bij Continental Foods voor Devos Lemmens vaak op de radio. Nu is ze Head of Marcoms Radio bij Medialaan.


• Gunther Deckers maakte de overstap van koekjes naar chocolade: de marketingmanager van United Biscuits (Delacre) is nu marketing director bij Guylian, bekend van de chocolade zeevruchten.


• Heel wat beweging is er bij Lotus Bakeries. Zoals we eerder al schreven, is William Du Pré nu Corporate Director Quality, Procurement & R&D en lid van het Executive Committee. Zijn opvolger als general manager België is voormalig COO John van de Par. Category Development Manager Pascal Deckers van Lotus Bakeries werd bovendien gepromoveerd tot Director Category Development.


• Lies Eeckman ruilde Alken-Maes in voor Continental Foods, waar ze nu marketing director is.


• Aurelie Gerth verlaat de fast-movingsector: na PR-functies bij Unilever en Coca-Cola verzorgt ze voortaan de relaties voor Toyota-Lexus Belux.


• Arnaud Lesne, tot voor kort Directeur eCommerce Food bij Carrefour Belgium, is nu Directeur Business-to-Business & Innovation. Hij zal er Carrefour PRO ontwikkelen, een digitaal verkoopplatform dat mikt op professionele klanten uit de horeca, administratie, retailers onder eigen naam en bedrijven.


• Ex-Unilever marketeer Hans Verwimp was tot december marketingdirecteur van Studio 100 en mag daar op zijn visitekaartje sinds januari een woordje aan toevoegen: hij is nu sales- én marketingdirecteur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een succesvolle test in de Hypermarkt van Bierges aanvaardt Carrefour nu bij alle Hypermarkten en bij alle eigen Carrefour Markets herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen, om zo minder afval te hebben.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar komt Greenpeace echter op de proppen met een eigen parodie, waarin het de aandacht legt op de vervuiling waarvoor het bedrijf verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Vlaanderen is alweer een foodhal rijker: in Leuven opende dit weekend De Smidse. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top