Flink wat carrièremoves in de food | RetailDetail

Flink wat carrièremoves in de food

Flink wat carrièremoves in de food

Bij het begin van een nieuw jaar hebben nogal wat fmcg-professionals de sprong gewaagd naar een nieuwe uitdaging. Niet voor niets noemen ze de sector 'fast moving'...

• An Caers adverteerde als marketingmanager bij Continental Foods voor Devos Lemmens vaak op de radio. Nu is ze Head of Marcoms Radio bij Medialaan.


• Gunther Deckers maakte de overstap van koekjes naar chocolade: de marketingmanager van United Biscuits (Delacre) is nu marketing director bij Guylian, bekend van de chocolade zeevruchten.


• Heel wat beweging is er bij Lotus Bakeries. Zoals we eerder al schreven, is William Du Pré nu Corporate Director Quality, Procurement & R&D en lid van het Executive Committee. Zijn opvolger als general manager België is voormalig COO John van de Par. Category Development Manager Pascal Deckers van Lotus Bakeries werd bovendien gepromoveerd tot Director Category Development.


• Lies Eeckman ruilde Alken-Maes in voor Continental Foods, waar ze nu marketing director is.


• Aurelie Gerth verlaat de fast-movingsector: na PR-functies bij Unilever en Coca-Cola verzorgt ze voortaan de relaties voor Toyota-Lexus Belux.


• Arnaud Lesne, tot voor kort Directeur eCommerce Food bij Carrefour Belgium, is nu Directeur Business-to-Business & Innovation. Hij zal er Carrefour PRO ontwikkelen, een digitaal verkoopplatform dat mikt op professionele klanten uit de horeca, administratie, retailers onder eigen naam en bedrijven.


• Ex-Unilever marketeer Hans Verwimp was tot december marketingdirecteur van Studio 100 en mag daar op zijn visitekaartje sinds januari een woordje aan toevoegen: hij is nu sales- én marketingdirecteur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.