Foodora begint foodmarket

Foodora begint foodmarket

Fietsbezorgservice Foodora brengt volgende week zondag met een foodmarket in Amsterdam gerechten van aangesloten lokale restaurants onder de aandacht. De markt volgt op eerdere foodmarkets in Berlijn, Wenen en Toronto.

Kennismaken met restaurants

Bezoekers kunnen op 4 september op Bites & Vibes in De Marktkantine in Amsterdam het online aanbod proeven van de restaurants die zijn aangesloten bij Foodora.  Met het evenement wil de bezorgservice restaurants in direct contact brengen met potentiele klanten en andersom, stelt Vincent Hosman van Foodora Nederland. Als de foodmarket een succes is, wil Foodora de proeverij ook opzetten in de ander Nederlandse steden waar het actief is: Utrecht, Den Haag en Rotterdam.

 

Foodora startte in mei 2015 in Amsterdam en heeft inmiddels 500 aangesloten restaurants. De startup werkt met ruim 600 fietsers voor bezorging aan huis of op het werk. De consument kan dagelijks gerechten bestellen via de app of de website en krijgt binnen een half uur met de fiets bezorgd.

 

Het Duitse bedrijf, dat twee jaar geleden van start ging, bezorgt momenteel met in het roze geklede fietsers in 36 steden, verdeeld over tien landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top