Foodora begint foodmarket | RetailDetail

Foodora begint foodmarket

Foodora begint foodmarket

Fietsbezorgservice Foodora brengt volgende week zondag met een foodmarket in Amsterdam gerechten van aangesloten lokale restaurants onder de aandacht. De markt volgt op eerdere foodmarkets in Berlijn, Wenen en Toronto.

Kennismaken met restaurants

Bezoekers kunnen op 4 september op Bites & Vibes in De Marktkantine in Amsterdam het online aanbod proeven van de restaurants die zijn aangesloten bij Foodora.  Met het evenement wil de bezorgservice restaurants in direct contact brengen met potentiele klanten en andersom, stelt Vincent Hosman van Foodora Nederland. Als de foodmarket een succes is, wil Foodora de proeverij ook opzetten in de ander Nederlandse steden waar het actief is: Utrecht, Den Haag en Rotterdam.

 

Foodora startte in mei 2015 in Amsterdam en heeft inmiddels 500 aangesloten restaurants. De startup werkt met ruim 600 fietsers voor bezorging aan huis of op het werk. De consument kan dagelijks gerechten bestellen via de app of de website en krijgt binnen een half uur met de fiets bezorgd.

 

Het Duitse bedrijf, dat twee jaar geleden van start ging, bezorgt momenteel met in het roze geklede fietsers in 36 steden, verdeeld over tien landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".