Foodora fietst nu voor 500 restaurants

Foodora fietst nu voor 500 restaurants

Fietsbezorgdienst Foodora bestaat vandaag een jaar. De dienst bezorgt met ruim 600 fietsen en is behalve in Amsterdam sinds een paar maanden ook actief in Utrecht en Den Haag. Er zijn nu 500 restaurants aangesloten.

 

Foodbezorgen is booming

Foodora ziet een groeiende vraag naar lekker eten bezorgd aan huis, op het werk of in het park. Ook de aangesloten restaurants zien volgens de service een gemiddelde omzetgroei van 35 procent per maand. "Toen we een jaar geleden begonnen op een zolderkamer op het Rokin hadden we onszelf hoge targets gesteld, maar deze groei heeft onze verwachtingen overtroffen. Foodbezorging is booming", aldus Vincent Hosman, countrymanager bij Foodora Nederland.

 

"Het afgelopen jaar heeft er een revolutie in de markt van maaltijdbezorging plaatsgevonden. Klanten kunnen niet langer alleen fastfoodmaaltijden laten bezorgen aan huis, ook het bestellen van gerechten van kwaliteitsrestaurants is normaal geworden. We vinden het fantastisch om te zien dat onze service in de Nederlandse steden welkom is gebleken onder zowel consumenten als restauranteigenaren”, aldus Hosman.

 

On demand-economie

De groeispurt die de startup het afgelopen jaar heeft doorgemaakt, is een voorbeeld van de groeiende on demand-economie waar foodora als service aan bijdraagt. Consumenten raken er steeds meer aan gewend producten op een zelfgekozen moment geleverd te kunnen krijgen.

 

“Ze hoeven niet langer zelf boodschappen te doen of naar een restaurant te gaan om gezond en vooral lekker te eten. Ze kunnen bij ons verse salades, vis- of vleesgerechten en zelfs gerechten gemaakt door een twee Michelinsterrenchef bestellen”, aldus Hosman.

 

De meeste orders in de hoofdstad worden op zaterdagavond behandeld. Dan zijn burgers en steenovenpizza’s het meest in trek. De ‘ongezonde’ eet- en drinkgewoontes in het weekend worden doordeweeks direct gecompenseerd. Dan worden vooral lichtere gerechten zoals salades, sushi of soepjes besteld.

 

Ook wereldwijd groei

Ook wereldwijd is Foodora de afgelopen twaalf maanden gegroeid. Het bedrijf heeft in totaal 8.412 partnerrestaurants, verdeeld over 32 verschillende steden. De fietsbezorgservice heeft nu ruim 900 werknemers in dienst. De 4.500 fietskoeriers in deze landen hebben samen binnen een jaar tijd 277.533 kilometer afgelegd om gerechten aan huis te bezorgen. Daarvan fietsten zij ruim tien procent op Nederlandse bodem.

 

Startup-bezorgservice Foodora werd in oktober 2014 gelanceerd in Duitsland en sinds mei 2015 in Amsterdam gevestigd. De gerechten kunnen worden besteld via de Android- of iOS-app of via de website en zijn binnen dertig minuten bij de klant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een succesvolle test in de Hypermarkt van Bierges aanvaardt Carrefour nu bij alle Hypermarkten en bij alle eigen Carrefour Markets herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen, om zo minder afval te hebben.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar komt Greenpeace echter op de proppen met een eigen parodie, waarin het de aandacht legt op de vervuiling waarvoor het bedrijf verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Vlaanderen is alweer een foodhal rijker: in Leuven opende dit weekend De Smidse. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top