Foodora fietst nu voor 500 restaurants | RetailDetail

Foodora fietst nu voor 500 restaurants

Foodora fietst nu voor 500 restaurants

Fietsbezorgdienst Foodora bestaat vandaag een jaar. De dienst bezorgt met ruim 600 fietsen en is behalve in Amsterdam sinds een paar maanden ook actief in Utrecht en Den Haag. Er zijn nu 500 restaurants aangesloten.

 

Foodbezorgen is booming

Foodora ziet een groeiende vraag naar lekker eten bezorgd aan huis, op het werk of in het park. Ook de aangesloten restaurants zien volgens de service een gemiddelde omzetgroei van 35 procent per maand. "Toen we een jaar geleden begonnen op een zolderkamer op het Rokin hadden we onszelf hoge targets gesteld, maar deze groei heeft onze verwachtingen overtroffen. Foodbezorging is booming", aldus Vincent Hosman, countrymanager bij Foodora Nederland.

 

"Het afgelopen jaar heeft er een revolutie in de markt van maaltijdbezorging plaatsgevonden. Klanten kunnen niet langer alleen fastfoodmaaltijden laten bezorgen aan huis, ook het bestellen van gerechten van kwaliteitsrestaurants is normaal geworden. We vinden het fantastisch om te zien dat onze service in de Nederlandse steden welkom is gebleken onder zowel consumenten als restauranteigenaren”, aldus Hosman.

 

On demand-economie

De groeispurt die de startup het afgelopen jaar heeft doorgemaakt, is een voorbeeld van de groeiende on demand-economie waar foodora als service aan bijdraagt. Consumenten raken er steeds meer aan gewend producten op een zelfgekozen moment geleverd te kunnen krijgen.

 

“Ze hoeven niet langer zelf boodschappen te doen of naar een restaurant te gaan om gezond en vooral lekker te eten. Ze kunnen bij ons verse salades, vis- of vleesgerechten en zelfs gerechten gemaakt door een twee Michelinsterrenchef bestellen”, aldus Hosman.

 

De meeste orders in de hoofdstad worden op zaterdagavond behandeld. Dan zijn burgers en steenovenpizza’s het meest in trek. De ‘ongezonde’ eet- en drinkgewoontes in het weekend worden doordeweeks direct gecompenseerd. Dan worden vooral lichtere gerechten zoals salades, sushi of soepjes besteld.

 

Ook wereldwijd groei

Ook wereldwijd is Foodora de afgelopen twaalf maanden gegroeid. Het bedrijf heeft in totaal 8.412 partnerrestaurants, verdeeld over 32 verschillende steden. De fietsbezorgservice heeft nu ruim 900 werknemers in dienst. De 4.500 fietskoeriers in deze landen hebben samen binnen een jaar tijd 277.533 kilometer afgelegd om gerechten aan huis te bezorgen. Daarvan fietsten zij ruim tien procent op Nederlandse bodem.

 

Startup-bezorgservice Foodora werd in oktober 2014 gelanceerd in Duitsland en sinds mei 2015 in Amsterdam gevestigd. De gerechten kunnen worden besteld via de Android- of iOS-app of via de website en zijn binnen dertig minuten bij de klant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.