Foodpanda wordt onderdeel van Delivery Hero | RetailDetail

Foodpanda wordt onderdeel van Delivery Hero

Foodpanda wordt onderdeel van Delivery Hero

De Duitse maaltijdbezorger Delivery Hero gaat zijn sectorgenoot Foodpanda overnemen. De overname is een volgende stap in de consolidatie die zich in de sector doorzet.

Interessanter voor beursgang

Aan beide kanten van de overname is Rocket Internet betrokken: dat heeft 49,1% van de aandelen van Foodpanda in handen en investeerde het voorbije jaar 800 miljoen euro in Delivery Hero. De overname van Foodpanda zal volledig worden uitgevoerd in aandelen, waardoor het aandeel van Rocket Internet in Delivery Hero met 1,1% stijgt naar 37,7%. De overname van Foodpanda door Delivery Hero past mogelijk in de plannen van Rocket Internet om de maaltijdbezorger interessanter te maken in aanloop naar een beursgang.

 

Foodpanda is goed voor ongeveer twee miljoen bestellingen per maand, terwijl Delivery Hero achttien miljoen bestellingen per maand verwerkt. Samen zullen de twee bedrijven actief zijn in 47 landen. Foodpanda kondigde vorige maand wel nog aan dat het zijn activiteiten in Rusland voor honderd miljoen euro zou verkopen aan Mail.ru.

 

Voor het Nederlandse Takeaway is de fusie van de twee Duitse concurrenten alvast geen goed nieuws, want dat wil maar wat graag groeien op de Duitse markt. Zo stak het ondertussen al 37 miljoen euro aan marketing in het land.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Flamant in handen van Besix

25/05/2018

Interieurspecialist Flamant, met vijf winkels in België en één in Parijs, wordt overgenomen door bouwgroep Besix. Voormalig Brantano-topman Kurt Moons wordt CEO en moet het bedrijf een doorstart bezorgen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.