Forse kapitaalsverhoging voor Albert Heijn België | RetailDetail

Forse kapitaalsverhoging voor Albert Heijn België

Forse kapitaalsverhoging voor Albert Heijn België

De Belgische dochter van de Nederlandse supermarktketen Albert Heijn verhoogt haar kapitaal met 6,3 miljoen euro tot 11,3 miljoen euro. De keten wil dit jaar nog tien nieuwe supermarkten openen, om eind dit jaar uit te komen op twintig.

Omzetting van schuldvorderingen

De kapitaalsverhoging gebeurt door de omzetting van drie schuldvorderingen die de Nederlandse vennootschap Ahold België BV had op de Belgische dochter Albert Heijn België NV, zo meldt De Standaard. "Formeel komt er geen vers geld in de vennootschap, maar het versterkt de balans wel, waardoor de financiële armslag verruimt", schrijft de krant, die er echter meteen op wijst dat de middelen, zelfs met 11 miljoen euro, al bij al beperkt blijven.

 

Albert Heijn, dat in maart 2011 naar ons land kwam, telt inmiddels al een tiental winkels en wil, zoals eerder al aangekondigd, dat aantal tegen eind dit jaar verdubbelen. Die expansie zou vooral in het Vlaamse landsgedeelte gebeuren. Al circuleren er - volgens de krant - ook hardnekkige geruchten dat Albert Heijn op zoek is naar Brusselse locaties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.