Fout zorgde voor immense kortingen op webshop Carrefour | RetailDetail

Fout zorgde voor immense kortingen op webshop Carrefour

Fout zorgde voor immense kortingen op webshop Carrefour
Shutterstock

Bij Carrefour is er vorige week een fout geslopen in de werking van de webshop, waardoor kortingen dubbel werden aangerekend. Heel wat klanten besloten daar snel van te profiteren, de keten zal de meeste aankopen ook effectief honoreren.

Enkel ingegrepen bij misbruik

"Wie online bestelde, was plots stukken goedkoper af dan wie in onze winkels shopt. Dat kan natuurlijk niet, want de prijzen op onze website en in onze supermarkten zijn altijd gelijk”, zegt woordvoerder Baptiste van Outryve. “Wij konden natuurlijk aan onze klanten het probleem uitleggen en toch de juiste prijs aanrekenen, maar dat hebben wij niet gedaan. Wie op die dag producten bestelde, heeft dus eenmalig kunnen genieten van de superkortingen."

 

Enkel wanneer er volgens Carrefour sprake was van misbruik, waarbij er bijzonder grote hoeveelheden werden besteld, besloot de supermarktketen in te grijpen. “Zo was er een kattenasiel dat hele paletten kattenbrokken online besteld heeft. We zijn met hen tot een compromis gekomen en hebben alsnog een fikse korting toegestaan om onze goede wil te tonen."

 

Het is voor de tweede keer in een week tijd dat een gelijkaardig voorval zich voordoet. Vorige week nog werd er op de webshop van Leen Bakker een hoogslaper aangeboden tegen een bijzonder lage prijs. De woonketen besloot wel in te grijpen en het artikel niet te verkopen tegen de verlaagde prijs. Daarbij kreeg ze heel wat klachten te verwerken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.