Fout zorgde voor immense kortingen op webshop Carrefour

Fout zorgde voor immense kortingen op webshop Carrefour
Shutterstock

Bij Carrefour is er vorige week een fout geslopen in de werking van de webshop, waardoor kortingen dubbel werden aangerekend. Heel wat klanten besloten daar snel van te profiteren, de keten zal de meeste aankopen ook effectief honoreren.

Enkel ingegrepen bij misbruik

"Wie online bestelde, was plots stukken goedkoper af dan wie in onze winkels shopt. Dat kan natuurlijk niet, want de prijzen op onze website en in onze supermarkten zijn altijd gelijk”, zegt woordvoerder Baptiste van Outryve. “Wij konden natuurlijk aan onze klanten het probleem uitleggen en toch de juiste prijs aanrekenen, maar dat hebben wij niet gedaan. Wie op die dag producten bestelde, heeft dus eenmalig kunnen genieten van de superkortingen."

 

Enkel wanneer er volgens Carrefour sprake was van misbruik, waarbij er bijzonder grote hoeveelheden werden besteld, besloot de supermarktketen in te grijpen. “Zo was er een kattenasiel dat hele paletten kattenbrokken online besteld heeft. We zijn met hen tot een compromis gekomen en hebben alsnog een fikse korting toegestaan om onze goede wil te tonen."

 

Het is voor de tweede keer in een week tijd dat een gelijkaardig voorval zich voordoet. Vorige week nog werd er op de webshop van Leen Bakker een hoogslaper aangeboden tegen een bijzonder lage prijs. De woonketen besloot wel in te grijpen en het artikel niet te verkopen tegen de verlaagde prijs. Daarbij kreeg ze heel wat klachten te verwerken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Back to top