Franchisenemers Mitra vinden overnemer

Franchisenemers Mitra vinden overnemer

Franchisenemers Mitra vinden overnemer
http://www.shutterstock.com/nl/pic-252376591/

De 145 franchisewinkels van slijterijketen Mitra maken een doorstart onder de nieuwe eigenaar van de formule, drankengroothandel De Monnik uit Oldenzaal. De 24 eigen winkels van het bedrijf blijven wel gesloten.

 

Franchisewinkels gered

Mitra werd eind juni failliet verklaard, nadat het niet meer kon opboksen tegen tegenvallende omzetten. De hogere accijnzen en de stijgende concurrentie van webshops hadden de keten in moeilijkheden gebracht. Ook de sluiting van een aantal filialen kon het tij niet keren.

 

Nu wordt Mitra door drankengroothandel De Monnik overgenomen, in samenwerking met ongeveer 120 zelfstandige ondernemers. ”De doorstart zorgt ervoor dat Mitra, sinds 1974 actief en een grote speler in de drankenwereld, niet uit de markt verdwijnt. De ondernemers hebben een zware tijd achter de rug, maar gelukkig kunnen we met elkaar weer vooruit kijken”, zegt Hans Olde Monnikhof, directeur van De Monnik.

 

Het faillissement had ook zware gevolgen voor het moederbedrijf Dirkzwager, dat uiteindelijk zelf ook de boeken moest neerleggen. Ondertussen werden al verschillende onderdelen van het bedrijf verkocht aan nieuwe eigenaars. Zo kwam distilleerderij Cooymans in handen van drankenproducent Avandis en werd het Beerenburg-merk Weduws S. Joustra overgenomen door het Friese bedrijf Boomsma Destilleerderij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top