Franprix heeft z’n Belgische testwinkel geopend | RetailDetail

Franprix heeft z’n Belgische testwinkel geopend

Franprix heeft z’n Belgische testwinkel geopend

Sinds woensdag 28 februari is de eerste Belgische vestiging van Franprix een feit. De retailer koos voor een locatie aan de drukke Elsensesteenweg en claimt exclusieve diensten en producten.

 

Vage plannen

De komst van de Franse buurtwinkelformule Franprix naar Brussel was al eerder aangekondigd, al bleef de retailer toen erg vaag over de concrete plannen. Afgelopen week ging de winkel dan toch open, zonder al teveel rumoer. Groupe Casino blijft erg discreet over de ambities en relativeert het belang van deze stap: “Het is enkel een test. Het is tot nu toe geen voorloper van een uitbreiding buiten de Franse markt.”

 

De buurtwinkel bevindt zich op het nummer 91 van de levendige Elsensesteenweg in Elsene. Hij pakt onder andere uit met exclusieve producten onder het huismerk Franprix, een afbakafdeling, vers geperst fruitsap, een ecologisch navulsysteem voor detergent, en een tap voor olijfolie en balsamicoazijn.

 

Opmerkelijk voor een gemakswinkel: de winkel is dagelijks geopend van 8 tot 22 uur, maar niet op zondag - in tegenstelling tot de foodcollega’s die zich in dezelfde straat op wandelafstand bevinden: Carrefour Express, Proxy Delhaize en Picard. Ook bijzonder: de openingsaankondiging van de winkel waarschuwt klanten om snacks tussen de maaltijden te vermijden. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.