Frans Muller genoemd als nieuwe CEO Ahold Delhaize | RetailDetail

Frans Muller genoemd als nieuwe CEO Ahold Delhaize

Frans Muller genoemd als nieuwe CEO Ahold Delhaize
Shutterstock

Er gaan geruchten dat Frans Muller, voormalig CEO van Delhaize, binnenkort de leiding krijgt over Ahold Delhaize. Momenteel is Muller nog deputy CEO, maar de kans bestaat dat hij de fakkel overneemt van Dick Boer.

 

Meer duidelijkheid

Muller was tot voor kort ook operationeel ­directeur ad interim van de Amerikaanse activiteiten van Ahold Delhaize, maar die functie is nu ingevuld door Kevin Holt en is Muller dus in de mogelijkheid om de taken van een CEO op zich te nemen. Indien de verandering aan de top er komt, en De Standaard citeert bronnen die denken dat dat deze week al zou gebeuren, dan wordt Dick Boer voorzitter van de raad van commissarissen. 

 

Binnen Ahold Delhaize klinkt het dat de nieuwe structuur voor meer duidelijkheid moet zorgen, aangezien er nu eigenlijk met twee CEO’s wordt gewerkt. De Belgische tak hoopt dan weer dat Muller vanwege zijn verleden bij Delhaize ook meer aandacht zal hebben voor België.

 

Als Muller de nieuwe topman wordt bij Ahold Delhaize, dan krijgt hij de zware taak om de groep in de Verenigde Staten op het juiste spoor te brengen. Ahold Delhaize werd immers stevig getroffen door de overname van Whole Foods door Amazon en de plannen van die laatste om zich steeds meer op de fysieke retail te storten. Met Peapod heeft Ahold Delhaize ook een eigen online platform in de Verenigde Staten, maar dat is vergeleken met Amazon maar klein bier.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.