Frans Muller volgt Dick Boer op bij Ahold Delhaize | RetailDetail

Frans Muller volgt Dick Boer op bij Ahold Delhaize

Frans Muller volgt Dick Boer op bij Ahold Delhaize
Foto Ahold Delhaize

Dick Boer stopt op 1 juli als CEO bij Ahold Delhaize en zal het bedrijf verlaten. Deputy CEO Frans Muller volgt hem op. Dat meldt de retailer in een persbericht.

Geruchten bevestigd

Hiermee worden de eerdere geruchten over een mogelijke wissel aan de top dus bevestigd. Een structuur met twee CEO’s was op termijn niet wenselijk, en aangezien Frans Muller niet langer operationeel directeur ad interim is van de Amerikaanse activiteiten van de groep, heeft hij nu de handen vrij om de rol van CEO op zich te nemen.
 

Frans Muller heeft meer dan 20 jaar ervaring in retail en was sinds 24 juli 2016 Deputy CEO en Chief Integration Officer van Ahold Delhaize. Hij leidde Delhaize America ook op interim-basis van oktober 2016 tot januari 2018. Vóór de fusie tussen Ahold en Delhaize, was hij vanaf 2013 president en CEO van Delhaize Groep. Voordat hij bij Delhaize Groep kwam, was hij zeven jaar lid van de raad van bestuur van de Duitse retailer Metro AG en was hij vijf jaar lang CEO van Metro Cash & Carry.
 

Dick Boer zal nauw samenwerken met Frans Muller om de overgang vlot te laten verlopen, en blijft beschikbaar als adviseur voor het bedrijf tot midden 2019.


Ahold Delhaize maakt ook bekend dat Jan Hommen vanaf 11 april Mats Jansson opvolgt als voorzitter. De Belgen Johnny Thijs en Patrick De Maeseneire stoppen als bestuurder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.