Franse Bio c’Bon opent eerste Belgische vestiging | RetailDetail

Franse Bio c’Bon opent eerste Belgische vestiging

Franse Bio c’Bon opent eerste Belgische vestiging

Bio c’Bon, de Franse keten van biowinkels, opent nu zaterdag in Brussel zijn eerste Belgische vestiging. Het wordt meteen de 97ste winkel van de keten, die zich in 2008 tot doel stelde biologische voeding binnen ieders bereik te brengen.

 

97 winkels in vier landen

Bio c’Bon ‑ spreek uit “Bio, c’est bon” ‑ opent nu zaterdag zijn eerste winkel in ons land. Die komt in Brussel, op wandelafstand van het Stefaniaplein en de chique Louizalaan.

 

Daarmee is België het vierde land waar de Franse keten voet aan de grond krijgt. Bio c’Bon telt dan 97 winkels, waarvan 87 in zijn thuisland, acht in Italië, eentje in Spanje en vanaf nu zaterdag dus ook eentje in ons land. Omzetcijfers deelt de groep niet mee.

 

“Sinds 2008 is het onze ambitie om bio binnen ieders bereik te brengen, dankzij onze nabijheid, onze prijzen en onze persoonlijke adviezen in de winkel”, meldt de groep op zijn site (in het Frans, Spaans of Italiaans, maar nog niet in het Nederlands).

 

Bio c'Bon wil naar eigen zeggen "van bio de norm maken in plaats van een consumptiefenomeen in de marge". Daartoe stelt de keten ‑ ook in Brussel ‑ onder meer wekelijks een fruit- en groentemand van zo’n 4 kilo samen voor de prijs van 10 euro, inclusief recepten en keukentips.

 

De winkel aan de Charleroisesteenweg in Sint-Gillis is van maandag tot zaterdag open van 10 uur ’s ochtends tot 8 uur ’s avonds.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.