Franse Bio c’Bon opent eerste Belgische vestiging

Franse Bio c’Bon opent eerste Belgische vestiging

Bio c’Bon, de Franse keten van biowinkels, opent nu zaterdag in Brussel zijn eerste Belgische vestiging. Het wordt meteen de 97ste winkel van de keten, die zich in 2008 tot doel stelde biologische voeding binnen ieders bereik te brengen.

 

97 winkels in vier landen

Bio c’Bon ‑ spreek uit “Bio, c’est bon” ‑ opent nu zaterdag zijn eerste winkel in ons land. Die komt in Brussel, op wandelafstand van het Stefaniaplein en de chique Louizalaan.

 

Daarmee is België het vierde land waar de Franse keten voet aan de grond krijgt. Bio c’Bon telt dan 97 winkels, waarvan 87 in zijn thuisland, acht in Italië, eentje in Spanje en vanaf nu zaterdag dus ook eentje in ons land. Omzetcijfers deelt de groep niet mee.

 

“Sinds 2008 is het onze ambitie om bio binnen ieders bereik te brengen, dankzij onze nabijheid, onze prijzen en onze persoonlijke adviezen in de winkel”, meldt de groep op zijn site (in het Frans, Spaans of Italiaans, maar nog niet in het Nederlands).

 

Bio c'Bon wil naar eigen zeggen "van bio de norm maken in plaats van een consumptiefenomeen in de marge". Daartoe stelt de keten ‑ ook in Brussel ‑ onder meer wekelijks een fruit- en groentemand van zo’n 4 kilo samen voor de prijs van 10 euro, inclusief recepten en keukentips.

 

De winkel aan de Charleroisesteenweg in Sint-Gillis is van maandag tot zaterdag open van 10 uur ’s ochtends tot 8 uur ’s avonds.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top