Freshii maakte Nederlandse start in Rotterdam

Freshii maakte Nederlandse start in Rotterdam
Foto: Freshii.com

Freshii maakte onlangs een Nederlandse start.aan de Korte Lijnbaan in Rotterdam. De Canadese formule brengt gezonde verse snacks en maaltijden, zoals groene wraps, salades, quinoaschotels en sappen.

 

Vierde Europese land

Freshii had voorheen overzee wel al een Nederlandse vestiging, namelijk in Oranjestad op Aruba. Nederland is na Zweden, Ierland en Oostenrijk het vierde Europese land voor de verdere uitbreiding van de formule. De fastservice-franchiseformule telt wereldwijd locaties in 75 steden in 15 landen waaronder de VS, Panama, Mexico, Koeweit en Saoedi-Arabië.

 

Onder het motto "Eat. Energize" biedt Freshii gezonde snacks en maaltijden, die vezelrijk zijn of langzame koolhydraten, essentiële vetten en magere eiwitten bevatten. Op het menu staan onder meer naar wens samengestelde  groene wraps, salades met bruine rijst, tofu en zwarte bonen en een topping naar keuze, schotels met quinoa of rijstnoedels, soepen als citroengrasbouillon, mager probiotisch yoghurtijs en versgeperste sappen.

 

Missie Groen

Freshii volgt de 'Missie Groen'. Dit betekent dat medewerkers zich inspannen om goed zijn te zijn voor de aarde, door het vermijden of verminderen van onder meer overtollige verpakkingen, een hoog energieverbruik en vette maaltijden. De meeste verpakkingen zijn gemaakt van milieuvriendelijk plantaardig zetmeel zoals maïs of aardappelen. Ze zijn snel biologisch afbreekbaar of gemakkelijk te recyclen.

 

Naarmate de formule groeit worden de vestigingen ook kleiner gebouwd om minder grondstoffen te gebruiken. Op de locaties staan bovendien geen energieverslindende vaatwassers, afzuigkappen, fornuizen en ovens. Er wordt alleen gewerkt met milieuvriendelijke, natuurlijke schoonmaakmiddelen. Freshii maakt verder gebruik van online en mobiel bestellen en papierloze marketing.

 

Betaalbaar en gemakkelijk gezond

De eerste Freshii opende de deuren in 2005 in Toronto. Oprichter Matthew Corrin wil een wereldwijd restaurantmerk opzetten met gezonde producten, die betaalbaar en gemakkelijk te maken zijn. Het streven is om mensen onderweg verse en voedzame maaltijden te bieden die hen energie geven. De nadruk ligt op producten waarvan consumenten meer zouden moeten eten, zoals groenten, en minder op eten dat zij beter kunnen laten staan.

 

Freshii werd in 2013 uitgeroepen tot Top Franchise of the Year in Canada. Matthew Corrin is winnaar van de award Ernst & Young Entrepreneur of the Year en stond in Canada's Top 40 Under 40, evenals in Inc Magazine's Top 30 Under 30.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van data-analist Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Back to top