Freshii maakte Nederlandse start in Rotterdam

Freshii maakte Nederlandse start in Rotterdam
Foto: Freshii.com

Freshii maakte onlangs een Nederlandse start.aan de Korte Lijnbaan in Rotterdam. De Canadese formule brengt gezonde verse snacks en maaltijden, zoals groene wraps, salades, quinoaschotels en sappen.

 

Vierde Europese land

Freshii had voorheen overzee wel al een Nederlandse vestiging, namelijk in Oranjestad op Aruba. Nederland is na Zweden, Ierland en Oostenrijk het vierde Europese land voor de verdere uitbreiding van de formule. De fastservice-franchiseformule telt wereldwijd locaties in 75 steden in 15 landen waaronder de VS, Panama, Mexico, Koeweit en Saoedi-Arabië.

 

Onder het motto "Eat. Energize" biedt Freshii gezonde snacks en maaltijden, die vezelrijk zijn of langzame koolhydraten, essentiële vetten en magere eiwitten bevatten. Op het menu staan onder meer naar wens samengestelde  groene wraps, salades met bruine rijst, tofu en zwarte bonen en een topping naar keuze, schotels met quinoa of rijstnoedels, soepen als citroengrasbouillon, mager probiotisch yoghurtijs en versgeperste sappen.

 

Missie Groen

Freshii volgt de 'Missie Groen'. Dit betekent dat medewerkers zich inspannen om goed zijn te zijn voor de aarde, door het vermijden of verminderen van onder meer overtollige verpakkingen, een hoog energieverbruik en vette maaltijden. De meeste verpakkingen zijn gemaakt van milieuvriendelijk plantaardig zetmeel zoals maïs of aardappelen. Ze zijn snel biologisch afbreekbaar of gemakkelijk te recyclen.

 

Naarmate de formule groeit worden de vestigingen ook kleiner gebouwd om minder grondstoffen te gebruiken. Op de locaties staan bovendien geen energieverslindende vaatwassers, afzuigkappen, fornuizen en ovens. Er wordt alleen gewerkt met milieuvriendelijke, natuurlijke schoonmaakmiddelen. Freshii maakt verder gebruik van online en mobiel bestellen en papierloze marketing.

 

Betaalbaar en gemakkelijk gezond

De eerste Freshii opende de deuren in 2005 in Toronto. Oprichter Matthew Corrin wil een wereldwijd restaurantmerk opzetten met gezonde producten, die betaalbaar en gemakkelijk te maken zijn. Het streven is om mensen onderweg verse en voedzame maaltijden te bieden die hen energie geven. De nadruk ligt op producten waarvan consumenten meer zouden moeten eten, zoals groenten, en minder op eten dat zij beter kunnen laten staan.

 

Freshii werd in 2013 uitgeroepen tot Top Franchise of the Year in Canada. Matthew Corrin is winnaar van de award Ernst & Young Entrepreneur of the Year en stond in Canada's Top 40 Under 40, evenals in Inc Magazine's Top 30 Under 30.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Personeel Antwerpse Albert Heijn ziek van onzekerheid

11/08/2017

De helft van de werknemers van de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen is ziek of afwezig door de onzekerheid die er heerst rond de winkel. Die moet verkocht worden vanwege de fusie, maar dat lukt maar niet.

Oprah Winfrey in zee met Kraft Heinz

10/08/2017

De Amerikaanse tv-ster Oprah Winfrey heeft samen met Kraft Heinz een gamma “gezonde en voedzame soepen en bijgerechten” ontwikkeld. De producten, voorlopig enkel voor de Amerikaanse markt, moeten Kraft Heinz opnieuw aan omzetgroei helpen.

“Eén Antwerpse winkel blokkeert fusie Albert Heijn-Delhaize in België”

10/08/2017

De fusie van Albert Heijn en Delhaize is in België nog altijd niet afgerond. De oorzaak: één Antwerpse winkel raakt maar niet verkocht, zo schrijft De Standaard. En dat één jaar nadat de fusie op groepsniveau beklonken werd.

Topmannen Diageo krijgen lagere bonussen na slechte resultaten

09/08/2017

De Britse drankenproducent Diageo heeft de bonussen van zijn CEO en CFO een stuk verlaagd, nadat het bedrijf er niet in slaagde om de doelstellingen te behalen. Zo wordt de bonus van CEO Ivan Menezes met 35% verminderd.

Back to top