Freshii maakte Nederlandse start in Rotterdam | RetailDetail

Freshii maakte Nederlandse start in Rotterdam

Freshii maakte Nederlandse start in Rotterdam
Foto: Freshii.com

Freshii maakte onlangs een Nederlandse start.aan de Korte Lijnbaan in Rotterdam. De Canadese formule brengt gezonde verse snacks en maaltijden, zoals groene wraps, salades, quinoaschotels en sappen.

 

Vierde Europese land

Freshii had voorheen overzee wel al een Nederlandse vestiging, namelijk in Oranjestad op Aruba. Nederland is na Zweden, Ierland en Oostenrijk het vierde Europese land voor de verdere uitbreiding van de formule. De fastservice-franchiseformule telt wereldwijd locaties in 75 steden in 15 landen waaronder de VS, Panama, Mexico, Koeweit en Saoedi-Arabië.

 

Onder het motto "Eat. Energize" biedt Freshii gezonde snacks en maaltijden, die vezelrijk zijn of langzame koolhydraten, essentiële vetten en magere eiwitten bevatten. Op het menu staan onder meer naar wens samengestelde  groene wraps, salades met bruine rijst, tofu en zwarte bonen en een topping naar keuze, schotels met quinoa of rijstnoedels, soepen als citroengrasbouillon, mager probiotisch yoghurtijs en versgeperste sappen.

 

Missie Groen

Freshii volgt de 'Missie Groen'. Dit betekent dat medewerkers zich inspannen om goed zijn te zijn voor de aarde, door het vermijden of verminderen van onder meer overtollige verpakkingen, een hoog energieverbruik en vette maaltijden. De meeste verpakkingen zijn gemaakt van milieuvriendelijk plantaardig zetmeel zoals maïs of aardappelen. Ze zijn snel biologisch afbreekbaar of gemakkelijk te recyclen.

 

Naarmate de formule groeit worden de vestigingen ook kleiner gebouwd om minder grondstoffen te gebruiken. Op de locaties staan bovendien geen energieverslindende vaatwassers, afzuigkappen, fornuizen en ovens. Er wordt alleen gewerkt met milieuvriendelijke, natuurlijke schoonmaakmiddelen. Freshii maakt verder gebruik van online en mobiel bestellen en papierloze marketing.

 

Betaalbaar en gemakkelijk gezond

De eerste Freshii opende de deuren in 2005 in Toronto. Oprichter Matthew Corrin wil een wereldwijd restaurantmerk opzetten met gezonde producten, die betaalbaar en gemakkelijk te maken zijn. Het streven is om mensen onderweg verse en voedzame maaltijden te bieden die hen energie geven. De nadruk ligt op producten waarvan consumenten meer zouden moeten eten, zoals groenten, en minder op eten dat zij beter kunnen laten staan.

 

Freshii werd in 2013 uitgeroepen tot Top Franchise of the Year in Canada. Matthew Corrin is winnaar van de award Ernst & Young Entrepreneur of the Year en stond in Canada's Top 40 Under 40, evenals in Inc Magazine's Top 30 Under 30.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.