FrieslandCampina mikt op Pakistaanse markt | RetailDetail

FrieslandCampina mikt op Pakistaanse markt

FrieslandCampina mikt op Pakistaanse markt

FrieslandCampina neemt 51 procent van de aandelen van Engro Foods Limited over, het op één na grootste zuivelbedrijf in Pakistan. De aankoop stelt FrieslandCampina in staat om een grote stap vooruit te zetten in Centraal-Azië.

Verschuiving naar verpakte zuivel

Pakistan is dan ook het op twee na grootste melk producerende land ter wereld, met een productie van 38 miljard liter melk per jaar. FrieslandCampina wil in Pakistan profiteren van verschuiving van de markt van losse naar verpakte zuivel. In Pakistan wordt nog geen 10 procent van de geconsumeerde melk verwerkt en verpakt aangeboden. FrieslandCampina verwacht dat daar in de nabije toekomst verandering in zal komen.

 

“Via dit goed georganiseerde en zeer succesvolle bedrijf verkrijgen wij een sterke positie in de Pakistaanse zuivelmarkt, waarin een groeiende middenklasse in toenemende mate overschakelt op verwerkte en verpakte melk. Engro Foods biedt een basis waarop we verder kunnen bouwen. Deze acquisitie zal bijdragen aan het creëren van waarde voor onze leden-melkveehouders. Wij zullen ook bijdragen aan de landbouwsector in Pakistan door kennisoverdracht over zuivelproductie en via ons Dairy Development Programme”, aldus CEO Roelof Joosten.

 

“Dit is een uiterst belangrijke gebeurtenis voor ons. Engro Foods was al vanaf het begin in 2006 enorm succesvol en inmiddels is het uitgegroeid tot één van de meest gerespecteerde bedrijven in Pakistan. De samenwerking met FrieslandCampina zal zeker een enorme invloed hebben op de zuivelwaardeketen in Pakistan en tegelijkertijd Engro Foods de mogelijkheid bieden om de consumenten door middel van een verrijkt productassortiment meer waarde te bieden en ons innovatievermogen te vergroten”, voegt Engro-CEO Babur Sultan daar aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Consolidatie bij Amerikaanse ketens in strijd tegen Amazon

21/02/2018

De Amerikaanse retailer Albertsons heeft zijn sectorgenoot Rite Aid overgenomen, nadat die laatste eerder ook al een flink aantal winkels verkocht had aan Walgreens. De overnames zijn vooral een reactie op de opmars van Amazon en andere online spelers.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Back to top