FrieslandCampina mikt op Pakistaanse markt

FrieslandCampina mikt op Pakistaanse markt

FrieslandCampina neemt 51 procent van de aandelen van Engro Foods Limited over, het op één na grootste zuivelbedrijf in Pakistan. De aankoop stelt FrieslandCampina in staat om een grote stap vooruit te zetten in Centraal-Azië.

Verschuiving naar verpakte zuivel

Pakistan is dan ook het op twee na grootste melk producerende land ter wereld, met een productie van 38 miljard liter melk per jaar. FrieslandCampina wil in Pakistan profiteren van verschuiving van de markt van losse naar verpakte zuivel. In Pakistan wordt nog geen 10 procent van de geconsumeerde melk verwerkt en verpakt aangeboden. FrieslandCampina verwacht dat daar in de nabije toekomst verandering in zal komen.

 

“Via dit goed georganiseerde en zeer succesvolle bedrijf verkrijgen wij een sterke positie in de Pakistaanse zuivelmarkt, waarin een groeiende middenklasse in toenemende mate overschakelt op verwerkte en verpakte melk. Engro Foods biedt een basis waarop we verder kunnen bouwen. Deze acquisitie zal bijdragen aan het creëren van waarde voor onze leden-melkveehouders. Wij zullen ook bijdragen aan de landbouwsector in Pakistan door kennisoverdracht over zuivelproductie en via ons Dairy Development Programme”, aldus CEO Roelof Joosten.

 

“Dit is een uiterst belangrijke gebeurtenis voor ons. Engro Foods was al vanaf het begin in 2006 enorm succesvol en inmiddels is het uitgegroeid tot één van de meest gerespecteerde bedrijven in Pakistan. De samenwerking met FrieslandCampina zal zeker een enorme invloed hebben op de zuivelwaardeketen in Pakistan en tegelijkertijd Engro Foods de mogelijkheid bieden om de consumenten door middel van een verrijkt productassortiment meer waarde te bieden en ons innovatievermogen te vergroten”, voegt Engro-CEO Babur Sultan daar aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top