Fusie Ahold en Delhaize officieel een feit | RetailDetail

Fusie Ahold en Delhaize officieel een feit

Fusie Ahold en Delhaize officieel een feit

De fusie tussen het Nederlandse supermarktbedrijf Ahold en zijn Belgische tegenhanger Delhaize is officieel een feit. De laatste komma’s werden dit weekend gezet en beide bedrijven gaan nu samen verder als Ahold Delhaize.

Nieuw logo

Daarmee komt een einde aan een lange tocht die ongeveer een jaar geleden van start ging, toen de fusieplannen werden aangekondigd. De laatste stap werd vrijdag gezet met de goedkeuring van de Amerikaanse mededingingsautoriteit. Dit weekend werd de fusieovereenkomst dan getekend door CEO's Frans Muller (Delhaize) en Dick de Boer (Ahold).

 

Door de fusie ontstaat een supermarktbedrijf dat meer dan 6.500 winkels heeft en ongeveer 375.000 werknemers. Jaarlijks bedient de nieuwe gigant meer dan 50 miljoen klanten.

 

Vanaf vandaag wordt het aandeel van Ahold Delhaize verhandeld op de beurs van Amsterdam en Brussel, onder de ticker AD. Het bedrijf krijgt ook een nieuw logo, dat een combinatie is van het leeuwtje van Delhaize en het kroontje van Ahold. Dat logo zal wel vrijwel nergens te vinden zijn, want het dient enkel als bedrijfslogo. Alle andere merken van het bedrijven behouden momenteel hun eigen identiteit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coca-Cola groeit dankzij Light en Zero

25/04/2018

In zijn eerste kwartaal noteerde Coca-Cola een omzetdaling met 16%, maar dat is voor de frisdrankenproducent nog steeds beter dan verwacht. Op eigen kracht verhoogt Coca-Cola de omzet met 5%, onder meer door de herlancering van zijn suikervrije drankjes.

Carrefour België rondt kaap van 300 Express-winkels

24/04/2018

Morgenavond opent Carrefour zijn 300ste Express-winkel in België, nummer 92 alweer in de Brusselse regio. Dat is een belangrijke mijlpaal voor de winkelketen, die in de nieuwe Express ook zijn herwerkt winkelconcept voor doorgaande klanten lanceert.

Albert Heijn test ‘rustig-aan-kassa’

24/04/2018

Albert Heijn heeft een proefproject opgestart met een ‘rustig-aan-kassa’. De supermarktketen geeft daarmee gehoor aan de verzuchtingen van klanten die net niét snel willen winkelen en graag tijd maken voor een praatje aan de kassa.

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Nestlé is de vier vingers van KitKat kwijt

23/04/2018

De vier ‘vingers’ van de chocoladereep KitKat zijn niet typisch genoeg om Nestlé het alleenrecht ervoor toe te kennen. Het Europees Gerechtshof beslecht zo een lange juridische strijd tussen KitKat en Leo.

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.