Georges Plassat (Carrefour) gelooft nog in fysieke winkels

Georges Plassat (Carrefour) gelooft nog in fysieke winkels

Georges Plassat, CEO van de Franse supermarktketen Carrefour, heeft in een interview aangegeven dat hij nog gelooft in een toekomst voor fysieke winkels. Volgens hem moeten digitaal en fysiek elkaar in de toekomst aanvullen.

 

“Fysiek netwerk is de basis”

In een interview met de Franse krant Les Echos zegt Plassat dat het ook in het digitale tijdperk nodig is om in fysieke filialen te blijven investeren. “Het fysieke netwerk is de essentiële basis”, zegt hij. Hij stelt dat de klant in de foodsector op zoek is naar contact, advies en service en dat ze die nog steeds het beste kunnen vinden in de fysieke winkels. “Wie droomt er bovendien van een wereld waarin iedereen afgezonderd thuis zit en alles via schermpjes bestuurt?”, voegt hij er aan toe.

 

Hij is er tevens van overtuigd dat in de toekomst de prijzen van leveringen zullen stijgen, omdat enkel zo een duurzaam model kan worden gecreëerd. Volgens Plassat zullen online winkels de fysieke filialen niet uitroeien, maar zullen ze bijdragen tot de evolutie ervan. Ook de aankoop van 'pure player' Rue du Commerce past in die strategie. Carrefour wil zijn klanten immers zoveel mogelijk opties aanbieden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken, met aandacht voor milieu en doorstroming. Bijzonder is dat de winkel voortaan binnen het uur aan huis levert bij zijn klanten.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe: het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Back to top