Gezonde drankjes zorgen voor boost bij Coca-Cola

Gezonde drankjes zorgen voor boost bij Coca-Cola
Shutterstock

Drankenproducent Coca-Cola heeft er een sterk tweede kwartaal opzitten. De omzet ging er met enkele procenten op vooruit en de winst kwam hoger uit dan verwacht. Dat heeft het vooral te danken aan duurdere en gezonde drankjes.

Coca-Cola Zero naar Verenigde Staten

De omzet van Coca-Cola steeg in het tweede kwartaal op organische wijze met 3 procent naar 9,7 miljard dollar (8,3 miljard euro). Daarbij kwam de winst per aandeel uit op 59 cent, terwijl analisten uitgingen van een winst per aandeel van 57 cent.

 

De cijfers tonen aan dat Coca-Cola slaagt in de strategie om meer in te zetten op gezondere drankjes. Vooral Coca-Cola Zero doet het bijzonder goed en zal daarom binnenkort ook verkrijgbaar worden in de Verenigde Staten, waar momenteel enkel Diet Coke te vinden is als gezondere variant.

 

Coca-Cola zet ook steeds meer in op fruit- en theedranken. Zo investeert het veel in de smoothies van het merk Innocent en is het biodrankje Honest, dat wordt gemaakt op basis van kruidenthee, sinds kort te vinden in België, Frankrijk en Nederland.

 

Daarnaast zijn de prijzen van een aantal dranken ook gestegen. De gezondere drankjes worden sowieso al duurder in de markt gezet, maar van een aantal gesuikerde drankjes werden ook kleinere verpakkingen op de markt gebracht. Die zijn relatief duurder en vallen goed in de smaak bij mensen die op hun gezondheid proberen te letten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Back to top