Gezonde drankjes zorgen voor boost bij Coca-Cola | RetailDetail

Gezonde drankjes zorgen voor boost bij Coca-Cola

Gezonde drankjes zorgen voor boost bij Coca-Cola
Shutterstock

Drankenproducent Coca-Cola heeft er een sterk tweede kwartaal opzitten. De omzet ging er met enkele procenten op vooruit en de winst kwam hoger uit dan verwacht. Dat heeft het vooral te danken aan duurdere en gezonde drankjes.

Coca-Cola Zero naar Verenigde Staten

De omzet van Coca-Cola steeg in het tweede kwartaal op organische wijze met 3 procent naar 9,7 miljard dollar (8,3 miljard euro). Daarbij kwam de winst per aandeel uit op 59 cent, terwijl analisten uitgingen van een winst per aandeel van 57 cent.

 

De cijfers tonen aan dat Coca-Cola slaagt in de strategie om meer in te zetten op gezondere drankjes. Vooral Coca-Cola Zero doet het bijzonder goed en zal daarom binnenkort ook verkrijgbaar worden in de Verenigde Staten, waar momenteel enkel Diet Coke te vinden is als gezondere variant.

 

Coca-Cola zet ook steeds meer in op fruit- en theedranken. Zo investeert het veel in de smoothies van het merk Innocent en is het biodrankje Honest, dat wordt gemaakt op basis van kruidenthee, sinds kort te vinden in België, Frankrijk en Nederland.

 

Daarnaast zijn de prijzen van een aantal dranken ook gestegen. De gezondere drankjes worden sowieso al duurder in de markt gezet, maar van een aantal gesuikerde drankjes werden ook kleinere verpakkingen op de markt gebracht. Die zijn relatief duurder en vallen goed in de smaak bij mensen die op hun gezondheid proberen te letten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.