Gezonde drankjes zorgen voor boost bij Coca-Cola

Gezonde drankjes zorgen voor boost bij Coca-Cola
Shutterstock

Drankenproducent Coca-Cola heeft er een sterk tweede kwartaal opzitten. De omzet ging er met enkele procenten op vooruit en de winst kwam hoger uit dan verwacht. Dat heeft het vooral te danken aan duurdere en gezonde drankjes.

Coca-Cola Zero naar Verenigde Staten

De omzet van Coca-Cola steeg in het tweede kwartaal op organische wijze met 3 procent naar 9,7 miljard dollar (8,3 miljard euro). Daarbij kwam de winst per aandeel uit op 59 cent, terwijl analisten uitgingen van een winst per aandeel van 57 cent.

 

De cijfers tonen aan dat Coca-Cola slaagt in de strategie om meer in te zetten op gezondere drankjes. Vooral Coca-Cola Zero doet het bijzonder goed en zal daarom binnenkort ook verkrijgbaar worden in de Verenigde Staten, waar momenteel enkel Diet Coke te vinden is als gezondere variant.

 

Coca-Cola zet ook steeds meer in op fruit- en theedranken. Zo investeert het veel in de smoothies van het merk Innocent en is het biodrankje Honest, dat wordt gemaakt op basis van kruidenthee, sinds kort te vinden in België, Frankrijk en Nederland.

 

Daarnaast zijn de prijzen van een aantal dranken ook gestegen. De gezondere drankjes worden sowieso al duurder in de markt gezet, maar van een aantal gesuikerde drankjes werden ook kleinere verpakkingen op de markt gebracht. Die zijn relatief duurder en vallen goed in de smaak bij mensen die op hun gezondheid proberen te letten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt. Die bevat alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland een nieuwe categorie lanceren. Het gaat voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een Beauty Concept Store in Berlijn.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van data-analist Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Carrefour heeft een nieuwe CFO

17/10/2017

De Franse supermarktgroep Carrefour heeft een nieuwe CFO aangesteld. Pierre-Jean Sivignon verlaat om persoonlijke redenen het bedrijf en wordt vervangen door Matthieu Malige, die overkomt van Fnac Darty.

Back to top