Gezonde drankjes zorgen voor boost bij Coca-Cola | RetailDetail

Gezonde drankjes zorgen voor boost bij Coca-Cola

Gezonde drankjes zorgen voor boost bij Coca-Cola
Shutterstock

Drankenproducent Coca-Cola heeft er een sterk tweede kwartaal opzitten. De omzet ging er met enkele procenten op vooruit en de winst kwam hoger uit dan verwacht. Dat heeft het vooral te danken aan duurdere en gezonde drankjes.

Coca-Cola Zero naar Verenigde Staten

De omzet van Coca-Cola steeg in het tweede kwartaal op organische wijze met 3 procent naar 9,7 miljard dollar (8,3 miljard euro). Daarbij kwam de winst per aandeel uit op 59 cent, terwijl analisten uitgingen van een winst per aandeel van 57 cent.

 

De cijfers tonen aan dat Coca-Cola slaagt in de strategie om meer in te zetten op gezondere drankjes. Vooral Coca-Cola Zero doet het bijzonder goed en zal daarom binnenkort ook verkrijgbaar worden in de Verenigde Staten, waar momenteel enkel Diet Coke te vinden is als gezondere variant.

 

Coca-Cola zet ook steeds meer in op fruit- en theedranken. Zo investeert het veel in de smoothies van het merk Innocent en is het biodrankje Honest, dat wordt gemaakt op basis van kruidenthee, sinds kort te vinden in België, Frankrijk en Nederland.

 

Daarnaast zijn de prijzen van een aantal dranken ook gestegen. De gezondere drankjes worden sowieso al duurder in de markt gezet, maar van een aantal gesuikerde drankjes werden ook kleinere verpakkingen op de markt gebracht. Die zijn relatief duurder en vallen goed in de smaak bij mensen die op hun gezondheid proberen te letten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.